عصر خودرو

صریح درباره ماجرای کنتور سازی (بخش دوم)

عاملی: به من گفتند سکوت کن تا همه چیز درست شود

عصر بازار- مدیر عامل بازداشت شده کنتورسازی با بیان اینکه این شرکت در چاله‌ای افتاده که با فروش کنتور نمی‌تواند آنرا جبران کند،‌گفت: اگر دولت می خواهد مشکل ۱۱ هزار سهامدار را حل کند باید قرارداد صندوق‌ها را به آن بدهد.

عاملی: به من گفتند سکوت کن تا همه چیز درست شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در ادامه بررسی معمای سه مجهولی کنتور سازی ، اتاق اصناف و صندوق های فروشگاهی ، مدیر عامل بازداشت شده این شرکت در بخش دوم این گفتگو زوایای پنهان قابل تامل دیگری از این ماجرا را مطرح کرد. از شایعه خرید لکسوس برای حسابرس گرفته تا تحویل صندوق های فروشگاهی به خریدار در سنگاپور که هیچ گاه چک های آن وصول نشد.

    انتشار این مطالب در خبرگزاری فارس صرفا در راستای رسالت اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس و انتقال دیدگاه طرف‌های مختلف درگیر در این پرونده انجام می‌شود و مسئولیت ادعاهای اشاره شده بر عهده مصاحبه‌شونده است.

    خبرگزاری فارس در این باره با دیگر طرف‌های این پرونده یعنی سازمان بورس و رئیس اتاق اصناف نیز گفت‌وگو های مفصلی انجام داده است که در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

    این گفتگوی صریح را از دست ندهید.

    - در خصوص شرکت باران که به قول شما کاغذی بوده دقیقاً چه اتفاقی افتاده است؟

    عاملی: در تبصره 2 ماده 69 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم عنوان شده که آیین نامه اجرایی در این باره الزامی است. اما بدون تصویب آیین نامه اجرایی صندوق‌های فروشگاهی و بدون داشتن سابقه فعالیت و تولید صندوق فروشگاهی این شرکت را مامور اجرای نصب صندوق‌های فروشگاهی آن هم تنها یک ماه بعد از شروع فعالیت کرده‌اند .

     

    *خرج باران از جیب آکنتور

    - چرا شما بعد از انقضای این قرارداد پس از گذشت 40 روز اقدامی نکردید؟

    عاملی: چون من نفهمیدم. این شرکت سه خانم سهامدار داشته بدون مشخصات فنی که وزرات اقتصاد شش ماه بعد از ماموریت باران این مشخصات را ارایه می دهد و به عنوان مجری نصب صندوق ها از سوی اتاق اصناف معرفی می شوند. من مطمئن هستم آقای خسروتاج به دنبال کنسل کردن پروانه باران بود و این کار را کرد چون به دلیل رانت موجود، گند آن در آمد و رسانه‌ای شد. این ها فکر نمی‌کردند رسانه‌ای شود.

    شرکت کنتور سازی کلیه تعهدات خود را مستنداً انجام داده بود و مبلغ 600 میلیون تومان بابت علی الحساب تعهدات قراردادی و تهیه دفتر اداری مقابل اتاق اصناف در خیابان قائم مفام فراهانی برای شرکت باران پرداخت کرد.

    وقتی کنتورسازی پولی را پرداخت می‌کند به عنوان پیش پرداخت محسوب شده و باید تضمین بگیرد که اگر طرف مقابل تعهدات خود را انجام نداد بتواند پولش را پس بگیرد. ما از باران چک تضمین معادل پول‌های پرداختی دریافت کردیم و این چک به امضای آقای منصور حسینی، معاون اجتماعی اتاق اصناف رسیده که دوست 12 ساله آقای فاضلی است.

    نکته جالب و مهم این است که اگر رونوشت نامه لغو ماموریت مورخ 25 بهمن 94 با شماره 7/1/8073 به معاون امور اقتصادی وزارت صنعت ،معدن و تجارت یعنی آقای خسروتاج بررسی شود علت لغو این قرارداد می تواند روشن شود.

    وقتی قرارداد باران لغو شد به ما گفتند شما نگران نباش آقای فاضلی با ما و موضوع را حل می کنیم. گفتم حیثیت من و خاندانم رفته و کمک کنید.

    زمانی که قرارداد اولیه را به سازمان بورس ارایه دادیم اطلاعات قرارداد به فضای مجازی نشت پیدا کرد و اتحادیه تولید کنندگان و خدمات دهندگان کامپوتر به وزارت صنعت شکایت کردند که حق و حقوق این اتحادیه به دلیل قرارداد با کنتور سازی خورده شده است. البته به نظرمی رسد که اینها به نزد خسرو تاج رفتند که به تبع آن وی به فاضلی دستور داد که این قرارداد را لغو کنید. باید شخص شجاعی وجود داشته باشد که بتواند این سوابق را بیرون بیاورد.

    -  اتاق اصناف مدعی است که اطلاعی از این قرارداد با کنتور سازی نداشته است.

    عاملی: آقای هاشمی تاکید داشتند که باران باید بر اساس تعهدات خود از محل تولیدات داخلی صندوق‌های مذکور را تهیه کند و محصول قابل ارایه باید مورد تایید سازمان مالیاتی باشد. حال می‌پرسم که به مردم بگوید چگونه قبل از ارایه مشخصات فنی به شرکت باران مجوز داده شد و چگونه از داخل کشور می‌بایست تولید خود را تامین می‌کرده است؟ قرارداد مذکور 5 ساله و جهت تامین کل اصناف کشور بوده اما چگونه است که هاشمی می گوید اطلاعی از قرارداد مذکور نداشته است؟

    پرونده کنتور سازی در خصوص صندوق های فروشگاهی در مهر یا آبان 95 به جریان افتاده است. حال چگونه است که نامه تاییدیه اتاق در دی ماه 94 و دو روز پس از عقد قرارداد بوده است؟

    در جایی عنوان می‌شود که این نامه را سازمان بورس گرفت تا این پرونده را تعلیق کند. شرکت کنتور سازی قبل از این درگیر مسایل حقوقی با سازمان بورس نبوده و ارجاع آن به قوه قضاییه برای اولین بار رخ داده که مسبب آن بی شک اتاق اصناف است.

    شرکت کنتورسازی در زمان مدیریت من شش سال پیاپی به عنوان واحد نمونه صنعتی استان قزوین و در سال های 88 و 92 به عنوان واحد نمونه صنعتی کشور معرفی شده و لوح تقدیر از رییس جمهور گرفته و افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات با سرمایه‌گذاری‌ها و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال انجام شده است. کسب فعالیت‌های آن‌چنانی از طریق بورس بازی و سوء استفاده از ماموریت باران بطور غیر صحیح و یا هزینه کردن از اعتبار اتاق اصناف و سهامداران جهت نیل به مطامع، تهمت نابخشودنی است که با دادخواست علیه آنها اقدام خواهم نمود.

    آقای هاشمی بارها از بنده درخواست کرده که از اتاق اصناف شکایت نکنم تا مشکل پیش آمده بدون مشکل و تنش برطرف شود . بعد از مصاحبه آقای سعدالله عزم بر پاسخ داشتم ولی هاشمی و حسینی از مدیران اتاق اصناف التماس کردند که جواب ندهم. گفتند که سعدالله را از اتاق اصناف اخراج کرده‌اند اما نکرده‌اند. چرا با فرافکنی به مردم حقیقت را نمی گویند و اینکه مدیران ارشد اتاق اصناف ایران و مدیر عامل و رییس هیات مدیره باران بارها به نهادهای نظارتی احضار شده اند؟

    - به هر حال سهامداران می‌خواهند این مشکل حل شود.

    عاملی : راه حل برون رفت کنتور سازی یک راه حل بیشتر نیست و آن اینکه دولت طبق تبصره ماده 69 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم اصناف را مکلف کرده که صندوق های فروشگاهی نصب کنند و  به استناد پروانه بهره برداری و هم به استناد گزارش آذر ماه 95 مدیر کل صنایع برق و الکترونیک به وزیر صنایع هیچ کسی توانمندتر از کنتور سازی در این زمینه در کشور هم اکنون وجود ندارد.

    راه حل نجات کنتورسازی و مشکلات سهامداران فقط و فقط ارایه قرارداد صندوق‌های فروشگاهی به شرکت کنتورسازی است و با همه این گرفتاری‌هایی که پیش آمده امروز 500 نفر نیرو در کارخانه وجود دارند که لنگان لنگان کار را جلو می برد.

    - پس تصور می‌کنید طرح نصب صندوق‌ها معطل چیست؟

    عاملی: دولت بطور حتم به دنبال صندوق‌های فروشگاهی است اما رییس اتاق اصناف می گوید باید دستور وزیر صنعت هم برای اجرا باشد. با وجود دستور نعمت زاده اما بعد از گذشت 8 ماه و ابلاغ آیین نامه، برای اینکه این قرارداد را به کنتورسازی ندهند هزاران بازی در می‌آورند.

    آیا به دنیال واردات هستند یا دنبال باران دومی هستند؟ حکومت برای حل مشکل پدیده با هزینه کردن از اعتبار دولت پیش قدم شد. بنابراین می شود مشکل کنتور سازی را نیز حل کرد. در مورد کنتور سازی فقط یک اقدام به کار می‌آید و آن اینکه صندوق های فروشگاهی را از این شرکت خریداری کنند.

    - اما شما از لغو مجوز باران را خبر داشتید و آن را برای سهامداران و سازمان بورس افشا نکردید.

    عاملی: امروز که موارد را مرور می کنم به یاد می‌آورم که کنتورسازی اصلا در جریان اینکه این قراداد لغو شده نبود و اتاق اصناف در سال 95 طرح نصر را رونمایی می کند. الان همه این سوابق را از روی سایت اتاق برداشته اند. اتاق دوباره کنتورسازی و زرین کابل کورش را در کنسرسیوم طرح نصر می گذارد. از سوی دیگر اتاق اصناف مدعی است قرارداد با باران را در 27 بهمن ماه 94 خلع ید کرده ولی دوباره آقای سعدالله مدیر عامل باران را به عنوان مسئول پروژه نصر تعیین می‌کنند. این به چه معنایی است؟

     

    * تفاوت میان دو قرارداد صندوق فروشگاهی با کنتور سازی

    - قرارداد شما با باران از چه تاریخی بطور مشخص شروع شده است؟

    عاملی: ما دو قرارداد داشتیم که باید از هم تفکیک کنیم. یکی 26 شهریور ماه 94 که قرارداد بازاریابی و فروش با باران بود. باران در 21 شهریور ماه 94 گفت ما ماموریت داریم از اتاق اصناف و آنها شرکت ما را پیدا کردند.

    گفتند توانایی داریم و کنتورسازی هم به دنبال این بود که وابستگی خود را به قراردادهای دولتی کم کنند. در تاریخ فوق قرارداد بازاریابی و فروش بستیم و باران تعهد داد سالی 200 هزار صندوق برای کنتور سازی بازاریابی کرده و بفروشد و از هر صندوقی که فروخت 10 درصد کمیسیون بردارد. درعین حال محصول نیز به اسم باران عرضه شد. آن موقع اسمی از زرین کابل کورش نبود.

    این قرارداد را در این تاریخ به سازمان بورس دادیم و نماد تا برج 8 متوقف بود. سازمان بورس عنوان می‌کرد تاثیرات سودآوری این قرارداد را بگویید و من پاسخ می‌دادم باید اول کالا به فروش برسد و بعد از صدور فاکتور تاثیرات را بگوییم. این فرآیند ادامه داشت تا اینکه در آذر ماه 94 شرکت باران عنوان کرد باید صندوق‌ها را خریداری کنیم و قرارداد دوم مطرح شد. طرح باران که یک کتابچه 50 صفحه‌ای بود چگونگی نصب صندوق‌ها در مغازه‌ها را عنوان می‌کرد که مدیر عامل باران همه اینها را در اسفند ماه 94 برای آقای بیگ زاده در سازمان بورس معرفی کرد.

    - منابع درآمدی طرح صندوق‌های فروشگاهی برای مجری چگونه بود؟

    عاملی: یکی از درآمدها تراکنش بانکی و دیگری هزینه تبلیغات بود. چون قرار بود طرف دیگر ال سی دی صندوق ها را برای مشتری تبلیغات بگیرد. و محل درآمد دیگر نیز از محل معافیت تبصره 2 ماده 69 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم بود. مجری طرح در شهریور ماه 94 عنوان کرد که این دستگاه‌ها را نصب می‌کنیم و شما بیایید دستگاه‌ها را در مغازه بگذارید و در 5 الی 6 سال از این محل درآمد دریافت کنید.

    اما من گفتم نمی‌توانیم و باید سند یا چک را بگیریم و یا پول نقد دریافت کنیم برای خرید مواد اولیه. که 15 آذر ماه 94 مناقصه‌ای گذاشتند مبنی بر تامین دستگاه صندوق های فروشگاهی بطوریکه طی 24 ماه اقساط آنرا به صورت چک تسویه می‌شود. مدارک خود را دادیم و برنده شدیم.

    10 بهمن ماه 94 قرارداد بستند که کنتورسازی این دستگاه ها را می فروشد و 24 فقره چک دریافت می کند که به صورت اقساطی این پول را با سه ماه استمهال دریافت می‌کنیم. البته برای سال 94 تعداد 21 چک با سه ماه استمهال بود که گفتند چون شرکت باران دسته چک ندارد و نمی توان تعهد مالی داد، شرکت زرین کابل کورش به عنوان سرمایه گذار، این درآمد 5 ساله را برای خود در نظر می گیرد و به کنتور سازی پول می‌دهد.‌

    حاشیه سود این صندوق ها حدود 50 درصد بوده که 10 درص آنرا باید به باران می دادیم . آیا 40 درصد سود در فروش 24 ماهه مبلغ زیادی است ؟ بخاطر داشته باشید که قرار داد 10 بهمن ماه 94  عدد و رقم داشت و قیمت فروش و خرید و سود را بطور صریح نشان می داد.

    - به شما بارها گفته شد که شرکت یک میلیون تومانی باران مشکل دارد. در همین رسانه هم مصاحبه شد اما شما قبول نمی کردید .

    عاملی: خودتان را جای من بگذارید. باران یک کاغذ آورد و گفت ماموریت داریم. شما چه می کردید؟ چشم من به آن ماموریت کور شده بود زیرا شرکت کنتور سازی همه زیر ساخت ها را داشت. آقای سعد الله هنوز می‌گوید بیایند صندوق ها را تحویل بدهند و من می خرم. اما من یک کارتن پفک هم به این شخص نمی دهم که هفته بعد پولش را بگیرم زیرا ایشان اعتباری ندارد.

    به همه مقدساتی که اعتقاد داریم چندین بار قبل از بازداشت من، این فرد پیام داد که من را بگذارید مدیرعامل کنتورسازی باشم. به چه جرمی من باید 8 ماه اینجا باشم؟

    الان برای پرونده کنتور سازی وانمود شده که سهام بالا رفته و فروخته شده و بدهی سرمایه گذاری معین رنان به عنوان سهامدار عمده کنتور سازی تسویه شده در صورتی که عکس این موضوع بوده است.

    کنتورسازی احتیاج به نقدینگی داشته و از بانک‌های پاسارگاد و اقتصاد نوین با توثیق سهام کنتور سازی وام گرفتیم. در حالی که می توانستیم برویم بیزنس کنیم. ولی بانک بخشی از سهام وثیقه را  فروخت و نفع آن به سهامداران خرد و کلان شرکت رسید چون بدهی آنها در شرکت کنتور سازی کم شد. در حالی که عنوان می کنند بدهی خانواده عاملی کم شده است.

     

    * کادوی لکسوس را چه کسی گرفت؟

    - ماجرای خریدن لکسوس برای حسابرس و صورت‌های مالی غیر واقعی چیست؟ بالاخره برای یک موضوعی زندان هستید.

    عاملی : تخصص مالی که ندارم. به والله لکسوسی به حسابرس داده نشده و الان بیش از 100 میلیون تومان به حسابرس بدهکار هستیم. آقای موسوی یک فرد متدین و متشرع است و آدمی نیست که فقط برای پول کار کند.

    اگر صورت‌های مالی مزورانه نوشته بودم باید روی 7 هزار تومان سهم خود را می‌فروختم و با 500 میلیارد تومان می‌رفتم کانادا و زندگی می‌کردم. حرف من این است که صحبت‌هایی که می‌شود صحبت های درستی نیست و وکلای بنده اتهام کلاهبرداری را دراین پرونده غیر قابل طرح می‌دانند. تمام زندگی حسابرس پروانه آن است که دو سال است آن زل معلق کرده اند. فروشی که ثبت شده درست بوده ولی 11 ماه بعد فهمیدیم شرکت باران لغو ماموریت شده است. ما چه گناهی کرده‌ایم. اگر رویدادهای قبل از سال 94 را ببینید همه چیز درست بوده است.

    - یعنی دستگاه‌ها در شرکت شما آمده و اسمبل شده است؟

    عاملی: نه. اتاق اصناف معتقد است ما واردات داشته‌ایم. ما به درخواست زرین کابل کورش که مکاتبات آن موجود است و عنوان کرد که به دلیل عدم صدور آیین نامه اجرایی نصب صندوق های فروشگاهی از سوی دولت این کالاها به ایران وارد نشود و در خارج کشور تحویل دهید اقدام  به ارایه مستندات تحویل آن ها در خارج کردیم که اگر صورتهای مالی شرکت راببینید بر این موضوع صحه می گذارد.

    - چرا خارج از کشور؟ خارج ازکشور صندوق را می خواهند چه کنند؟

    عاملی: خارج کشور نمی خواهد. حرف این است که آخر اسفند ماه 94 به ما نامه دادند که این کالاها را ایران نیاورید و خارج کشور تحویل بدهید و بعد از آمدن آیین نامه اجرایی به شما می گوییم که به سمت ایران حمل کنید و بیاورید. به چه دلیل ؟ بخاطر اینکه گفت شش ماه به من استمهال بدهید.

    - چرا این اطلاعات را به سازمان بورس ندادید؟ کجا باید تحویل می دادید؟

    عاملی:سنگاپور. وقتی فهمیدیم ماموریتی در کار نیست و این افراد کلاهبردار هستند کل معامله را فسخ کردیم. با زرین کابل کوروش نامه نگاری کردیم که آدرس خود را اعلام کند تا کالا را در انبار تحویل دهیم اما به ما نامه زد که یا قرارداد را لغو و فسخ کنید یا اینکه کالا را در مبداء تحویل بدهید و به ایران نیاورید همچنین چک ها را شش ماه استمهال کنید. حالا شما بجای مدیر عامل کنتور سازی بودید چه می کردید؟ وقتی کالا را با چک های آنها خرید کرده اید ؟

    من شش ماه با پشت نویسی چک ها استمهال دادم و صورت جلسه نوشتم که کالا تحویل شده است. حسابرس هم طبق این اسناد تایید کرد که کالا تحویل داده شده و فروش را ثبت کرد.

     

    *نامه عجیب و تناقض یک درخواست

    - این اسناد موجود هست؟

    عاملی: نامه زرین کابل کوروش در پرونده وجود دارد. متاسفانه نامه های استمهال شش ماهه را به نهادهای نظارتی ارایه نکرده‌اند و من شخصاً در پرونده گذاشته ام.

    خوروش مدیر عامل شرکت زرین کابل کوروش یک جوان زاهدانی است که آقای سعدالله وی را وارد این قرارداد کرد و در بورس گفت ما به عاملی گفتیم درآمد 5 ساله این قرادادها برای کنتور سازی در نظر گرفته شود و مثل دستگاه‌های پوز از این تراکنش ها  منفعت ببرد اما عاملی نخواست بنابراین سرمایه‌گذار را وارد فرآیند کردیم .

    - تحویل صندوق در خارج از کشور و تناقض با حمل مجدد آن را بیشتر توضیح بدهید.

    عاملی: این همه شرکت بورسی داریم چه کسی گفته که در خارج کشور نمی شود کالا تحویل داد؟ چیزی می خرند و چیزی می فروشند. من می خواستم دستگاه را تحویل بدهم ولی خوروش گفت بگذار وقتی آیین نامه اجرایی آمد و اینجا تحویل ندهید.

    - تکلیف حسابرس روشن نشد. پس حسابرس چه چیزی را تایید کرده که شما بابت آن بازداشت شده‌اید؟

    عاملی: اتهام فعلی بنده کلاهبرداری و ارایه صورت های مالی مزورانه است. حسابرس برای تحویل کالاهایی که در خارج صورت گرفته صورت های مالی را تایید کرده است.

    - نقش مقام مسئول وقت اداره نظارت بر ناشران چیست؟

    عاملی: نقشی نداشته است. سازمان بورس می گوید این فروش درست نیست و 300 میلیارد تومان سود این طرح بوده است. اصلا فرض کنید کلاه سر کنتورسازی رفته است. اگر سازمان بورس می خواهد مشکل سهامداران حل شود می توانست اجازه تقسیم 10 درصدی سود نقدی به عنوان تکلیف قانونی شرکت که معادل 9 میلیارد تومان برای سود سهام داران اقلیت می شد را بدهد و در عوض سهامدار عمده کنتور سازی در سال 95 این رقم را تعدیل می کرد که این پیشنهاد را  نپذیرفتند.

    - اتاق اصناف تاکید دارد که واردات صندوق ها به معنای تولید داخلی نیست.

    عاملی: وقتی در قرارداد عنوان می کنند که دو ماهه جواب بدهید مجبور هستیم که وارد کنیم.

    - با این حال من از توضیحات شما در مورد حسابرس قانع نشدم.

    عاملی: حسابرس کنتورسازی موسسه نماگر حساب بوده که از سال 90 به عنوان حسابرس کنتورسازی فعالیت کرده است. فرآیند انتخاب چند حسابرس به سازمان بورس به گونه ای است که پس از تایید این سازمان با حسابرس قرارداد منعقد می شود. حسابرس بر مبنای استانداردهای حسابداری و مستندات، صورت‌های مالی شرکت را تایید کرده ولی سازمان بورس گفت اشتباه تایید کرده و این گرفتاری‌ها پیش آمد.

    - پس می‌گویید لکسوسی در کار نبوده است...

    عاملی: (با خنده) ....چک کنتور سازی به میزان بیش از 100 میلیون تومان در وجه حسابرس برای تسویه خدمات ارایه شده هم اکنون برگشت خورده و بدهکاریم .

    - حسابرس شما با بندهایی که به‌طور مستمر در گزارش های میان دوره‌ای در سال های اخیر داد کمک‌های بسیاری کرد. از جمله موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها که همیشه در گزارش‌ها عنوان می شد. شما در صورت‌ها جریان نقد عملیاتی داشتید و نیازی به این افزایش سرمایه نداشتید.

    عاملی : ما دارایی‌ها را کارشناسی کردیم و یک سال دنبال مجوز بودیم ولی سازمان مجوز نداد. الان می گویند عاملی می خواسته با اخبار دروغ قیمت سهام را بالا ببرد. مثلا در مورد قرارداد سوریه می گفتند دروغ است ولی من این قرارداد را بستم و وزیر سوریه هم عکس هایش در سایت شرکت موجود است. من گفتم قرارداد گرفتم و منتظر خط اعتباری هستم. وقتی ندادند دیگر چه کنم؟ مپنا هم می گوید من فلان قرارداد را گرفته‌ام تا پیش قرارداد را ندهند که سودی ندارد.

    - درباره قرارداد با تاجیکستان هم اتفاقی نیافتاد. اما از خبر آن استفاده کردید و رفتید در بانک سهام را وثیقه کردید.

    عاملی: اینطور نیست...نه آنجا نگذاشتم... کمی صبر کنید... ببینید خاطرتان هست که مدیر عامل ایران ارقام اعلام کرد که کار صندوق نمی کنم بعد دوباره اظهار کرد که درخواست ورود به طرح صندوق ها را داده و به دنبالا آن قیمت سهام "مرقام" 4 برابر شد. چه کسی مقصر بود؟

    - ماجرای ایران  ارقام و فشارهای روانی عده‌ای سفته باز بر روی مدیر عامل این شرکت موضوعی متفاوت است. همان مشاورانی که شما را به بیراهه کشاندند پای ایران ارقام هم نشستند. آیا غیر از این است؟

    عاملی : من اگر قرارداد سوریه را افشا نمی کردم می گفتند رانت اطلاعاتی دارید. افشا کردم قیمت سهام جهش کرد. چه باید بکنم؟

    - ساخت و فروش کنتور آب هم را عنوان کردید ولی هیچ وقت عملیاتی نشد؟

    عاملی: 10 هزار عدد کنتور آب تولید کردیم. الان هم در سالن کوچک کارخانه کنتورسازی موجود است.

    - هست ولی کار نمی کند.

    عاملی: قیمت سهام بالا رفته ولی یک ریال از منافع کنتور سازی استفاده نکرده‌ام. با فرض درست بودن استدلال وثیقه کردن سهام در بانک این موضوع به نفع خانواده عاملی بوده یا سهامداران خرد و عمده؟ سهامدار عمده مال و دارایی خودش را وسط گذاشته و می توانست تسهیلات را ببرد جای دیگر استفاده کند.

    اگر نفع را من بردم سهامداران دیگر هم برده اند. اگر سودی که شناسایی شده غلط است پس چرا سازمان مالیاتی آنرا شناسایی می کند؟ همه این ها را ذخیره گرفته ام چون خارج کشور تحویل داده‌ام. اگر فروش من درست است چرا در زندان هستم و اگر غلط است چرا سازمان مالیاتی بر روی آن مالیات می گیرد؟

    - چاله مالی ایجاد شده برای این شرکت صنعتی چگونه پر می شود؟

    عاملی: اگر کنتور سازی درآمد خوبی داشته باشد سود آن بالا می رود و سهامدار مشکلی ندارد. الان کنتور سازی در چاله ای افتاده که با فروش کنتور نمی تواند آنرا جبران کند. امروز چیزی که دست به نقد است قرارداد صندوق های فروشگاهی است و اگر دولت می خواهد مشکل 11 هزار سهامدار را حل کند باید قرارداد صندوق ها را به آن بدهند.

    الان در تجمعات اعتراضی 50 نفر می آیند یکسال دیگر 5 هزار نفر می‌آیند. آیا غیر از این است؟

    - این گفت و گو حتما مورد توجه همه فعالان بازار سرمایه و حتی مقامات دولتی قرار خواهد گرفت و یک سری مسئله جدید را بر روی میزمی گذارد . امیدواریم عدالت برای همه بطور یکسان درنظر گرفته شود.

    عاملی : جالب آنکه دستور وزیر را هم داشته اند ولی قرارداد صندوق ها را انجام نمی دهند.

    - سخن آخر؟

    عاملی : در حال حاضر شرکت بدون مدیر عامل در حال فعالیت است اما قرار است مدیریت را تغییر دهیم .

    برچسب ها