عصر خودرو

رئیس کانون بانک‌های خصوصی :

تاثیر مثبت و منفی کاهش نرخ سود سپرده بر بازارها

عصر بازار- رئیس کانون بانک‌های خصوصی با یادآوری اجرای دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی از روز ۱۱ شهریورماه، تاثیر این متغیر را بر تمامی بازارها در مجموع «مثبت» توصیف کرد.

تاثیر مثبت و منفی کاهش نرخ سود سپرده بر بازارها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، کوروش پرویزیان درباره اینکه کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بر سایر بازارها از جمله طلا، ارز و مسکن چه تاثیری داشته است؟ گفت: از آنجایی که کاهش نرخ سود سپرده ها، یک متغیر مهم میانجی محسوب می‌شود، طبیعتا در بازارهای دیگر از جمله ارز، طلا، مسکن و همین طور بازار سرمایه تاثیرگذار است.

    وی افزود: یکی از موضوعاتی که همواره بازار سرمایه دنبال می کرد، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی بود؛ بازار سرمایه تاکید داشت که باید اجازه داده شود بازده اوراق سهام در بازار نرخ سود سپرده ها را پوشش دهد.

    مدیرعامل بانک پارسیان با بیان اینکه کاهش نرخ سود سپرده ها در برخی بازارها تاثیر مثبت و در برخی تاثیر منفی داشته است، گفت: افزایش نرخ اجاره بها و تاثیر کاهش نرخ سود سپرده ها در بازار طلا و سکه می تواند از جمله اثرات منفی تلقی شده و تاثیر این موضوع در بازار سهام و اعتبارات می تواند مثبت تلفی شود.

    پرویزیان اظهار داشت: برآوردها نشان می دهد که کاهش نرخ سود سپرده ها بر روی کلیت بازار از جمله بازار مسکن، اوراق، سهام، طلا، بدهی و سایر بازارهای مرتبط در سر جمع مثبت است.

    رئیس کانون بانک های خصوصی ادامه داد: مثبت بودن تاثیر کاهش نرخ سود سپرده ها نشانه خوبی است که براساس آن می توان تعادل اقتصادی را در سطحی برقرار کرد؛ با ایجاد این تعادل دست کم می توانیم اعداد و ارقام را در ارتباطات بین المللی با یکدیگر مقایسه کنیم که موضوع بسیار مهمی است.

    برچسب ها