عصر خودرو

معاون فنی راه‌آهن خبر داد:

فاینانس ۱.۷ میلیارد یورویی روسی برای برقی کردن راه‌آهن اینچه برون

عصر بازار- مازیار یزدانی گفت: با طرف روسی برای فاینانس ۱.۷ میلیارد یورویی پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار- گرگان- اینچه برون درحال مذاکره هستیم.

فاینانس ۱.۷ میلیارد یورویی روسی برای برقی کردن راه‌آهن اینچه برون
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، مازیار یزدانی، معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با بیان این که پس از پروژه برقی کردن راه آهن تهران-مشهد، پروژه برقی کردن راه آهن اینچه برون در اولویت قرار دارد، گفت: با شرکت روسی در حال مذاکره برای تامین مالی اجرای این پروژه هستیم.

    وی ادامه داد: با طرف روسی برای فاینانس 1.7 میلیارد یورویی پروژه برقی کردن راه آهن گرمسار- گرگان- اینچه برون در حال مذاکره هستیم.

    معاون فنی و امور زیربنایی راه آهن با بیان اینکه برای تامین این فاینانس بین روسای جمهور دو کشور تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده است، گفت: برای نهایی شدن قرارداد فاینانس 1.7 میلیارد یورویی بین ایران و روسیه باید پیوست فنی قرارداد قطعی شود که پیش بینی می شود تا سه ماه آینده این پیوست تکمیل شود.

    یزدانی افزود: پس از کامل شدن پیوست فنی قرارداد تامین فاینانس برقی کردن راه آهن اینچه برون، باید پروسه اخذ مجوزها طی شود که این موضوع فراسازمانی است و بستگی به سرعت عمل طرف روسی دارد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه تا پایان سال میلادی، تکلیف فاینانس روسی برای این پروژه ریلی مشخص می‌شود، گفت: اجرای این پروژه از مطالبات طرف ایرانی و روسی است و یکی از مهم ترین پروژه های ریلی محسوب می شود.

    وی همچنین با اشاره به پروژه راه آهن خواف- هرات و اتصال ریلی اریان به افغانستان، اظهار داشت: تلاش ما این است که تا پایان سال جاری این پروژه به افتتاح برسد و دسترسی ریلی با کشور افغانستان بتوانیم ایجاد کنیم.

    یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر قطعه سوم راه اهن خواف- هرات حد فاصل شمتیغ تا غوریان به طول 20 کیلومتر در مراحل پایانی است، گفت: بهره برداری از این پروژه تا پایان سال جاری منوط به مساعد بودن شرایط جوی آن منطقه است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو