عصر خودرو

۲۴ بهمن؛ تاریخ اولین سررسید

عرضه اولیه اسناد سخاب از فردا

عصر بازار- عرضه اولیه اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید ۲۴ بهمن ماه فردا (چهارشنبه) با نماد «سخاب ۵» در فرابورس ایران آغاز می‌شود.

عرضه اولیه اسناد سخاب از فردا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در اطلاعیه عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی آمده است: باستناد پذیرش مورخ 7 شهریورماه 1396، اوراق اسناد خزانه اسلامی با سررسید 24 بهمن ماه 1396 توسط سازمان بورس و اوراق بهادار، به اطلاع می رساند نظر به احراز شرایط پذیرش اوراق یاد شده، نماد معاملاتی مذکور برای اولین بار در روز چهارشنبه 15 شهریورماه در بازار ابزارهای نوین مالی گشایش می یابد.

    در این اطلاعیه تصریح شده است که قیمت پایانی اوراق، میانگین موزون معاملات روزانه اوراق در روز گشایش خواهد بود.

    تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با در اختیار داشتن کد معاملاتی فعال در سیستم شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) نسبت به خرید اسناد خزانه اسلامی اقدام کنند.

    در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اطلاعیه شماره 12030047 موضوع نامه شماره 330638/121 مورخ 7 مهرماه 1394 اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی صندوق های سرمایه گذاری می توانند با رعایت مفاد اساسنامه و امیدنامه و صرفا با توجه به صرفه و صلاح سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این اوراق اقدام کنند و نیازی به برگزاری مجمع صندوق و سایر تشریفات اصلاح امیدنامه نیست.

    همچنین معاملات ثانویه اوراق اسناد خزانه اسلامی بعد از عرضه اولیه در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران قابل انجام است. اطلاعات تکمیلی در خصوص اوراق مذکور در اطلاعیه پذیرش اسناد خزانه اسلامی در سایت اینترنتی فرابورس ایران در دسترس است.

    براساس این اطلاعیه اوراق اسناد خزانه اسلامی با نام و قابل معامله در فرابورس بوده و ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال است. تعداد کل اوراق هفت میلیون و 20 هزار ورقه است که وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت آن را منتشر و عامل پرداخت آن در سررسید، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.

    حداقل حجم معامله این اسناد یک ورقه و واحد پایه سفارش (LOT) آن یک ورقه است.

    برچسب ها