عصر خودرو

یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز عنوان کرد؛

عزم ملی پشتوانه دستیابی به سهم ۸ درصدی تجارت جهانی گاز

عصر بازار- مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، با تاکید بر لزوم مصرف بهینه این سوخت پاک، دستیابی ایران به سهم هشت درصدی تجارت جهانی گاز در افق ۱۴۰۴ را، نیازمند عزم ملی دانست.

عزم ملی پشتوانه دستیابی به سهم ۸ درصدی تجارت جهانی گاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت نفت، سعید مومنی با اشاره به اینکه ایران با داشتن 34 هزار میلیارد مترمکعب (34 تریلیون مترمکعب) ذخایر گازی، رتبه نخست دنیا را دارد و چهارمین تولیدکننده جهان به شمار می‌آید، تصریح کرد: هر چند که ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد؛ اما از نظر مصرف گاز، پس از روسیه و آمریکا، سومین مصرف کننده دنیا است.

    وی، مصرف بی رویه گاز را به شدت نگران کننده خواند و افزود: با توجه به حجم بالای ذخایر گاز طبیعی و این مقدار تولید، باید سهم قابل توجهی در تجارت جهانی گاز داشته باشیم، اما منابع ارزشمند گاز را در داخل مصرف می‌کنیم یا به عبارتی هدر می‌دهیم.

    مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، با تاکید بر این که مشکل هدرروی گاز نه بر دوش مردم که بر عهده مسئولان است، گفت: وقتی وسیله گرمایشی مانند بخاری گازی با راندمان 45 درصدی ساخته و به بازار عرضه می‌شود و یا از هر مترمکعب گاز تحویلی به نیروگاه، سه دهم آن به مصرف می‌رسد، جای تعجب نیست که این حجم عظیم از مصرف گاز را داشته باشیم.

    مومنی، وقوع یک انقلاب در سطوح فناوری، رفتارهای فردی و تولیدی را ضامن کنترل مصرف داخلی و گام برداشتن در مسیر افزایش سهم تجارت جهانی دانست و گفت: با بهینه شدن مصرف داخلی، زمینه افزایش صدور گاز فراهم می‌شود.

    به گزارش مهر، مومنی از صدور گاز به کشورهای همسایه به عنوان اولویت نخست صادرات نام برد و گفت: با حضور موثر در بازارهای جهانی، امنیت و اقتصاد ایران تا حد زیادی تضمین می‌شود.

    مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران لازمه تحقق این هدف را وقوع انقلاب یادشده دانست و گفت: در این میان شهروندان به نوبه خود می‌توانند با تغییر رفتار خود و مصرف بهینه، ضمن کمک به اقتصاد خانواده، زمینه شتاب در دستیابی به این انقلاب را فراهم کنند.

    برچسب ها