عصر خودرو

زنگنه:

با لغو تحریم‌‌ها همه خواستار افزایش تولید نفت هستند

عصر بازار- وزیر نفت افزود: باید قیمت پروژه‌‌ها در پساتحریم کاهش و کیفیت آنها افزایش پیدا کند

با لغو تحریم‌‌ها همه خواستار افزایش تولید نفت هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از نسیم، بیژن زنگنه پس از بازدید از میدان‌های غرب کارون و در محل میدان یادآوران در جلسه ای مشترک با مجریان پروژه های غرب کارون با مثبت ارزیابی کردن روند فعالیتها برای توسعه این میدانها، افزود: در جریان بازدید امروز شاهد تغییر شکل غرب کارون هستیم و یک ساختار صنعتی جدید با ساخت دهها کارخانه با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در حال شکل گیری است.

    وی با بیان این که صنعت نفت ایران در غرب کارون در حال دوباره متولد شدن است، تصریح کرد: پس از تکمیل طرحهای توسعه این میدانها می توان روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از آنها برداشت کرد؛ ضمن این که با اتکا به گازهای همراه آن نیز می توان کارخانه ان جی ال احداث کرد.

    وزیر نفت با اشاره به اینکه با توجه به حجم گازهای همراه میدانهای غرب کارون می توان کارخانه ای بزرگ با هزینه ٧۰۰ تا ٨۰۰ میلیون دلار برای تولید NGL ایجاد کرد، افزود: انسجام این طرحها سبب ایجاد اشتغال در این مناطق خواهد شد.

    مخالف ساخت شهرک جداگانه در میدانهای غرب کارون هستم

    وی ضمن قدردانی از حضور نمایندگان مجلس در این دیدار به مقوله مسئولیت اجتماعی در نفت تاکید کرد و گفت: باید طوری در کنار مردم زندگی کرد که این زندگی مسالمت آمیز و رو به رشد باشد.

    وزیر نفت به اسکان پرسنل دائمی در این مناطق اشاره کرد و با بیان این که با ساختن شهرک جداگانه برای این افراد مخالف است، گفت: ساخت شهرک جداگانه سبب ایجاد مشکلات بعدی خواهد بود؛ بنابراین بهتر است در کنار مردم زندگی کرد تا ارائه خدمات به همه اختصاص یابد.

    زنگنه با بیان این که چرخه زندگی و فعالیت در این مناطق با زحمات زیاد و در شرایط تحریم فعال شده است، افزود: به زودی تحریمها تمام شده و وارد مراحل جدید می شویم که در این شرایط توقع ما از شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) نسبت به دوران تحریم متفاوت خواهد بود.

    قیمت پروژه ها باید در پساتحریم کاهش یابد

    وزیر نفت با بیان این که قیمت اجرای طرحها در شرکت متن در دوران تحریم افزایش یافته که مورد پذیرش نیست، گفت: باید قیمت پروژه ها در پساتحریم کاهش و کیفیت آنها افزایش پیدا کند.

    غرب کارون اولویت نخست صنعت نفت در بخش ایجاد ظرفیت جدید تولید

    وی با بیان این که اولویت نخست صنعت نفت ایران در بخش ایجاد ظرفیتهای جدید تولید نفت، میدانهای غرب کارون است، توضیح داد: وجود مخازن عظیم نفت که هر روز ابعاد جدیدی از آن مشخص بزرگتر می شوند و مشترک بودن این میدانها دلیل بر اهمیت آن است.

    زنگنه به دیدار اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری در هفته دولت و ارائه گزارش صنعت نفت در آن دیدار اشاره کرد و گفت: تسریع تولید از میدانهای مشترک مورد تاکید مقام معظم رهبری است و حساسیت نسبت به آن بسیار بالاست.

    با لغو تحریمها همه خواستار افزایش تولید نفت هستند

    وی با بیان این که لغو تحریمها، انتظار افزایش تولید نفت ایران را بالا می برد، ادامه داد: در دوران تحریم چون ظرفیت معطل وجود داشت کسی توقع افزایش تولید نداشت، اما با لغو تحریمها همه خواستار افزایش تولید نفت هستند.

    وزیر نفت به سیاست اقتصاد مقاومتی و برنامه پنجساله ششم که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد اشاره کرد و گفت: در هر دوی این سیاستها توسعه هرچه سریع تر میدانهای مشترک مورد تاکید قرار گرفته است.

    فاز نخست توسعه میدانهای غرب کارون تا سه سال دیگر به پایان می رسد

    زنگنه با بیان این که حداکثر ظرف سه سال آینده می توان فاز نخست توسعه میدانهای غرب کارون را به پایان رساند، افزود: در فاز نخست، مجموع تولید میدانهای غرب کارون ٦۰۰ تا ٧۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

    وزیر نفت تصریح کرد: با لغو تحریمها مشکل تامین برخی از قطعات و تجهیزات حل خواهد شد و بدین ترتیب سرعت اجرای پروژه ها افزایش پیدا می کند.

    براساس اعلام وزارت نفت، در این دیدار مجریان طرحهای توسعه میدانهای غرب کارون آخرین وضع پیشرفت پروژه ها را تشریح کردند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو