عصر خودرو

راهکارهای زاروبژنفت برای افزایش ضریب بازیافت میدان‎های آبان و پایدار

عصر بازار- راهکارهای افزایش ضریب بازیافت نفت در میدان‎های آبان و پایدارغرب از سوی نمایندگان شرکت زاروبژنفت روسیه تشریح شد.

راهکارهای زاروبژنفت برای افزایش ضریب بازیافت میدان‎های آبان و پایدار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نمایندگان این شرکت روس صبح امروز (دوشنبه، 13 شهریورماه) در نشستی مشترک با نمایندگان معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت و کارشناسانی از شرکت نفت مناطق مرکزی، برنامه‌های مورد نظر خود را برای افزایش ضریب بازیافت نفت از میدان‌های آبان و پایدار غرب تشریح کردند.

    تفاهم‌نامه مطالعه این 2 میدان مشترک، 22 تیرماه پارسال میان شرکت ملی نفت ایران و زاروبژنفت روسیه امضا شده بود. 

    سرگی کودریاشف، مدیرعامل شرکت زاروبژنفت روسیه در مراسم امضای تفاهم‌نامه اعلام کرده بود: راهبرد زاروبژنفت این است که با هدف دستیابی به نتایج مطلوب‌تر، برای هر مخزن و هر چاه متناسب با ویژگی‌های آن، رفتار منحصر به‌فردی را تعریف می‌کند.

    به گفته وی، این شرکت با حدود نیم قرن سابقه، فعالیت‌های گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی دارد و به‌ویژه سال‌های زیادی در حوزه بالادستی صنعت نفت ویتنام فعالیت کرده است.

    میدان‌های نفتی آبان و پایدار غرب از میدان‌های مشترک ایران و عراق به شمار می‌روند که در حوزه فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی (شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب) واقع شده‌اند.

    بر اساس این گزارش، شرکت زاروبژنفت افزون بر امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی نفت ایران، 26 تیرماه امسال با هدف مطالعه میدان‌های شادگان و رگ‌سفید هم تفاهم‌نامه‌ای با  شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا کرد.

    این شرکت روس در توافقنامه مشارکت و سرمایه‌گذاری سه‌جانبه‌ توسعه میدان‌های نفت و گاز، با شرکت اکتشاف و تولید غدیر (شرکت E&P ایرانی) و شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه نیز همکاری دارد.

    برچسب ها