عصر خودرو

کارشناس مسئول مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس:

بررسی ابعاد فقهی قرارداد فوروارد در کمیته فقهی سازمان بورس

عصر بازار- کارشناس مسئول مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار، جزئیات جلسه کمیته فقهی این سازمان را تشریح کرد.

بررسی ابعاد فقهی قرارداد فوروارد در کمیته فقهی سازمان بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایکنا، مجید پیره، کارشناس مسئول مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار، به تشریح جزئیات جلسه اخیر کمیته فقهی پرداخت و گفت: در این جلسه موضوع قرارداد فوروارد مورد بررسی قرار گرفت.

    وی افزود: سازوکار قرارداد فوروارد این گونه است که طرفین توافق در خصوص تحویل کالای مشخصی در زمان مشخصی در آینده و پرداخت مبلغ مشخصی در آینده در ازای آن کالا توافق می‌نمایند و در موعد سررسید هم غالباً کالا و پول بین طرفین جابه‌جا می‌شود.

    کارشناس مسئول مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: شباهت‌های زیادی بین قرارداد آتی که در حال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد و قرارداد فوروارد وجود دارد و هر دو برای پوشش ریسک‌های معینی مثل ریسک نوسانات قیمت کاربرد دارند.

    پیره در پایان گفت: انتظار می‌رود بعد از بحث و بررسی و ابلاغ مصوبه کمیته فقهی و با در نظر گرفتن ملاحظات حقوقی و اجرایی، بتوانیم از ظرفیت‌های این قراردادها در بازار سرمایه‌ استفاده کنیم.

    برچسب ها