عصر خودرو

در گفت و گو با رئیس سازمان خصوصی‌سازی ابراز شد؛

واگذاری سهام المهدی کاملا قانونی بود

از دروغ‌گویان و افترازنندگان شکایت می‌کنیم

عصر بازار- رئیس سازمان خصوصی‌سازی واگذاری ۷۲ درصد سهام شرکت المهدی را کاملا قانونی دانست و هر مدعی که ایرادی به این واگذاری بگیرد و دروغ بگوید و به سازمان خصوصی‌سازی افترا بزند را تهدید به شکایت کرد.

واگذاری سهام المهدی کاملا قانونی بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، میرعلی‌اشرف عبدالله‌پوری‌حسینی با تشریح آخرین وضعیت واگذاری سهام شرکت آلومینیوم المهدی، گفت: سهام شرکت آلومینیوم المهدی در اسفندماه سال گذشته به مزایده گذاشته شده و در این مزایده برنده‌ای داشت که حتی صد میلیارد تومان بیش از قیمت کارشناسی‌شده اولیه پیشنهاد داد و قرارداد به امضا رسید. تحویل شرکت به خریدار انجام شد و هیچ مشکل قانونی این واگذاری نداشته و ندارد و نخواهد داشت.

    او درباره انتقاداتی که نسبت به واگذاری سهام این شرکت مطرح است، گفت: برخی از افراد که شبهاتی دارند از ما نحوه واگذاری را جویا می‌شوند و هر چیزی را غیر از توضیحات ما بخواهند اظهار کنند، مسوولیت ادعاهایشان با خودشان است.

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه در مقام رئیس سازمان خصوصی‌سازی و به عنوان خدمتگزار مردم واگذاری سهام شرکت المهدی را کاملا قانونی می‌دانم، گفت: این واگذاری از طریق مزایده به بالاترین قیمتی که کارشناس رسمی دادگستری به عنوان قیمت پایه معرفی کرده، برگزار شده است. خریدار هم پس از تحویل در آنجا مستقر شده و الان هم مشغول به کار است.

    پوری‌حسینی افزود: برخی‌ها از ما جریان واگذاری را می‌پرسند و ما این را حق آنها می‌دانیم و حتی وظیفه داریم به سوال آنها پاسخ دهیم. تا آخر هم از این واگذاری دفاع می‌کنیم و آن را کاملا قانونی می‌دانیم زیرا هیچ شبهه‌ای در این خصوص وجود نداشته و ندارد.

    معاون وزیر اقتصاد در واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه سهام این شرکت به یک شرخر صنعتی فروخته شده است، گفت: این یک اتهام بزرگی به سازمان خصوصی‌سازی است و اگر کسی چنین حرفی می‌زند، باید نزد خدا توبه کند. این حرف‌های  نادرست را نباید نمایندگان مجلس به زبان بیاورند. ما حق نداریم به بخش خصوصی کشور چنین توهینی کنیم. بخش خصوصی که سهل است به دشمن‌مان هم حق نداریم چنین اتهامی بزنیم.

    پوری‌حسینی افزود: هر کسی چنین حرفی زده مستحق این است که علیه آن شکایت کنیم و در قبال آن احاده حیثیت کنیم. این حرف‌های زشت و تهمت‌ها آیا در شان نمایندگان مجلس کشورمان است؟

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه این انتقادات به واگذاری، موضع مجلس نیست و تنها برخی از آقایان  مجلسی بر علیه‌ ما مدعی شده‌اند، گفت: مجلس کاملا با ما موافق است و طی سه باری که از ما نحوه این واگذاری را پرسیده‌اند و ما هم توضیح مفصل داده‌ایم، قانع شده‌اند و اتفاقا بسیار هم تشکر کرده‌اند و صحه گذاشتند. فقط یکی دو نفر از مجلسی‌ها هستند که مدعی شده‌اند و هر بار افترا می‌زنند.

    معاون وزیر اقتصاد افزود: دو سه نفر از آقایان مجلسی که ادعا دارند حق دارند شکایت کنند که اتفاقا به دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی هم شکایت کرده‌اند. حق‌شان است و ما هم وظیفه‌مان است جواب دهیم اما از این به بعد آقایان یا هر شخص دیگری به روند واگذاری و عملکرد سازمان خصوصی افترا بزند و دروغ بگوید، حق خود می‌دانم که بر علیه آقایان شکایت کنم. هر کس بخواهد سازمان خصوصی‌سازی و روند واگذاری را تخریب کند، مطمئن باشند من از آنها شکایت خواهم کرد.

    به گزارش اقتصادنیوز، در حالی رئیس سازمان خصوصی‌سازی چنین اظهاراتی را مطرح کرده که دو روز گذشته احمد توکلی نماینده مردم تهران در آیین رونمایی از سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفته است در راستای پیگیری موضوعات مردمی بررسی واگذاری سهام شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال در دستور کار این سازمان مردم نهاد قرار گرفته است. گرچه بار اولی نیست که نسبت به واگذاری المهدی چنین موضعی گرفته شده و در طول دو ماه اخیر مجلسی‌ها و حتی خود کارکنان شرکت مدعی تخلف در روند واگذاری سهام المهدی شده‌اند و با نامه‌نگاری‌های متعدد این اتهامات را به عملکرد سازمان خصوصی‌سازی ابراز کرده‌اند.

    فریبا رسولی

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها