عصر خودرو

بدلیل طوفان هاروی؛

۵ درصد تولید نفت خلیج آمریکا همچنان تعطیل است

عصر بازار- حدود ۵.۵ درصد یا ۹۶ هزار بشکه در روز از ظرفیت تولید نفت خام خلیج مکزیک آمریکا همچنان پس از گذشت بیش از یک هفته از آغاز طوفان هاروی در ایالت تگزاس، تعطیل مانده است.

۵ درصد تولید نفت خلیج آمریکا همچنان تعطیل است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، اداره ایمنی و حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرد که حدود 5.5 درصد یا 96 هزار بشکه در روز از ظرفیت تولید نفت خام خلیج مکزیک آمریکا همچنان پس از گذشت بیش از یک هفته از آغاز طوفان هاروی در ایالت تگزاس، تعطیل مانده است.

    کل تولید از دست رفته از آغاز تعطیلی پلت‌فرم‌های تولید نفت دور از ساحل در 23 آگوست، تا کنون به حدود 2.97 میلیون بشکه می‌رسد. ظرفیت متوقف شده که در 26 آگوست در اوج خود به 24.5 درصد یا 428 هزار و 568 بشکه می‌رسید، با بازگشت به کار کارگرانی که از این تاسیسات تخلیه شده بودند و شروع فعالیت تولیدی به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

    شرکت‌های انرژی فعال دور از ساحل خلیج مکزیک روزانه 1.75 میلیون بشکه نفت تولید می‌کنند.

    اداره ایمنی و حفاظت از محیط زیست آمریکا در بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام کرد: از موقعی که طوفان از این مناطق عبور کرده است شرکت‌ها شروع به بازرسی تاسیسات و از سرگیری تولید کرده‌اند. هنوز هیچ گزارشی از آسیب‌دیدگی به دست ما نرسیده است. 

    در این بیانیه آمده است: همچنان 30 پلت‌فرم دور از ساحل خالی از پرسنل و کارکنان باقی مانده‌اند.

    این اداره همچنین تخمین می‌زند 8.4 درصد از تولید 3220 میلیون فوت مکعب در روز گاز طبیعی که معادل 271.39 میلیون فوت مکعب در روز است همچنان تعطیل بماند. کل تولید از دست رفته گاز طبیعی از 23 آگوست برابر با 6.35 میلیون فوت مکعب شده است.

    برچسب ها