عصر خودرو

با اصلاح دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی؛

سقف مجازگردش مالی اشخاص خارجی به ۵هزار میلیون ریال افزایش یافت

عصر بازار- با اصلاح دستورالعمل افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی، سقف مجاز گردش مالی سالیانه اشخاص خارجی غیرمقیم به از یک‌هزار میلیون ریال به پنج هزار میلیون ریال افزایش یافت.

سقف مجازگردش مالی اشخاص خارجی به ۵هزار میلیون ریال افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بانک مرکزی، تبصره 2 به ماده 9 این دستور العمل الحاق شد که بر اساس آن، «گردش مالی سالیانه، مجموع مبالغ بستانکار تمامی حساب‌های اشخاص موضوع این ماده در یک مؤسسه اعتباری، پس از کسر ماده بستانکار منتقل شده از سال قبل می‌باشد.»

    «دستورالعمل اجرایی افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص خارجی» پس از تصویب در یک هزار و دویست و بیست و هفتمین جلسه مورخ 14 دی ماه 1395 شورای پول و اعتبار، طی بخشنامه شماره 95.376297 مورخ 24 بهمن ماه 1395 به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

    پس از ابلاغ این دستورالعمل، برخی سؤالات و ابهامات در خصوص سقف مجاز گردش مالی سالیانه اشخاص خارجی غیرمقیم موضوع ماده (9) دستورالعمل مطرح شد. بنابراین مجدداً موضوع در یکهزار و دویست و سی و پنجمین جلسه مورخ 31 مرداد 1396 طرح و مقرر شد تبصره 2 به ماده 9 دستورالعمل الحاق شود و سقف مجاز گردش مالی سالیانه اشخاص خارجی غیرمقیم به از یک‌هزار میلیون ریال به پنج هزار میلیون ریال افزایش یافت.

    قابل تاکید است بانک ها موظفند مراتب را به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شماره 96.149153 مورخ 16 مرداد 1396 به تمامی واحدهای ذی‌ربط بانک و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ کنند و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید. ‌

    برچسب ها