عصر خودرو

تقویت معاملات بازار پایه فرابورس در هفته اول آبان

عصر بازار- با وجود افت معاملات بازار اول و دوم در هفته اول آبان، داد و ستدهای بازار پایه فرابورس ایران در قیاس با هفته پیش از آن با افزایش مطلوبی همراه شد.

تقویت معاملات بازار پایه فرابورس در هفته اول آبان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، در هفته معاملاتی منتهی به 6 آبان 1394 حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران به ترتیب یک و 23 درصد افزایش یافت و 573 میلیون ورقه بهادار در 47 هزار نوبت به ارزش 4 هزار و 277 میلیارد ریال در آن دست به دست شد.
    با این وجود، در بازار اول 45 میلیون ورقه بهادار به ارزش 147 میلیارد ریال و در بازار دوم 148 میلیون ورقه بهادار به ارزش 359 میلیارد ریال داد و ستد شد که در مقایسه با هفته قبل از آن کاهش داشت.
    اما در بازار پایه، حجم معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن، 162 درصد و ارزش آن 98 درصد افزایش یافت و 374 میلیون ورقه بهادار به ارزش 468 میلیارد ریال معامله به ثبت رسید.
    حجم معاملات هفتگی در بازار ابزارهای نوین مالی نیز با 65 درصد افت، 6 میلیون ورقه شد و ارزش معاملات آن با رشد 64 درصدی به رقم 3 هزار و 303 میلیارد ریال رسید.
    در حالی که شاخص فرابورس(آیفکس) در آخرین روز معاملاتی هفته با کاهش 4 واحدی نسبت به چهارشنبه قبل، عدد 697 را نشان داد، ارزش بازار فرابورس هم با حدود یک درصد افت، رقم 781 هزار و 72 میلیارد ریال را ثبت کرد.
    این گزارش می افزاید، در 5 روز معاملاتی ابتدای آبان، گروه هتل و رستوران با سهم 15 درصدی از معاملات به صدر جدول صنایع پیشرو رسید و گروه محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی به ترتیب با سهم 14 و 11 درصدی در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها