عصر خودرو

آمادگی عمان برای صدور روادید ۱۰۰۰ تاجر ایرانی

عصر بازار- رئیس سازمان بهبود سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات عمان گفت: عمان برای تسهیل روابط تجاری با ایران، آمادگی دارد تا در صورت تأیید اتاق بازرگانی تهران به یک‌هزار نفر از تجار ایرانی ویزا داده شود.

آمادگی عمان برای صدور روادید ۱۰۰۰ تاجر ایرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سالم بن‌ناصر الاسماعیلی امروز در نشست هم‌اندیشی ارتقاء شاخص آزادی اقتصادی ایران که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، گفت: در سال 2017 عمان موفق به جذب 14 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی شده است که امیدواریم این رقم به 20 میلیارد دلار افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه در جذب سرمایه‌گذاری خارجی اقدامات زیادی انجام شده است، گفت: ما برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی به تنهایی نمی‌توانیم موفق باشیم و به کمک همسایگانی مثل ایران نیازمندیم.

    الاسماعیلی اظهار داشت: ما آماده‌ایم در زمینه تسهیل تجارت با ایران اقداماتی را انجام دهیم و اگر اتاق بازرگانی تهران لیستی از اسامی بازرگانان دراختیار ما قرار دهد، ما می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم تا برای ورود کالاهای این بازرگانان به کشورمان بیش از 48 ساعت وقت صرف نشود و مشکلی هم برای صدور ویزا تا سقف یک‌هزار را برای تجار ایرانی نداریم.

    وی بیان داشت: همچنین اگر سرمایه‌گذاران ایرانی بخواهند در عمان با تأسیس شرکت، سرمایه‌گذاری و تجارت کنند، ما در تأسیس این شرکت‌ها به آنها کمک خواهیم کرد.

    رئیس سازمان بهبود سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات عمان اظهار داشت: برای باز کردن حساب بانکی در عمان باید افراد در این کشور به امر تجارت و بازرگانی مشغول باشند، بنابراین ایرانی‌ها برای تجارت می‌توانند در کشور ما حساب بانکی باز کنند و می‌توانند پولشان را در عمان دریافت کنند که این یک راهکار برای مقابله با مشکلات بانکی ناشی از تحریم‌ها است.

    الاسماعیلی گفت: تحریم‌ها یک تنبیه گروهی است و تقصیر شما نیست و می‌دانم با سعه‌صدر و هوشیاری ایرانی‌ها این تحریم‌ها شکست می‌خورد.

    وی بیان داشت: هر بار که به ایران آمده‌ام، توسعه بیشتری را در ایران مشاهده کرده‌ام.

    وی با بیان اینکه درآمد سرانه ما هم‌اکنون 39 هزار دلار است، گفت: اما در 15 سال پیش درآمد سرانه ما 5 هزار دلار بود.

    وی خطاب به حضار و فعالان اقتصادی در نشست گفت: شاید شرایط اقتصادی شما بد باشد، ولی با تلاش و لطف خداوند می‌شود این مسائل را حل کرد.

    رئیس سازمان بهبود سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات عمان اظهار داشت: اخیراً ما در دربار عمان ستاد جدیدی تشکیل داده‌ایم تا هر وزیر اقداماتی را که انجام می‌دهد، گزارش آن اقدامات را به صورت هفتگی به این ستاد اعلام کند و در پایان هر هفته، این اقدامات بررسی می‌شود و اگر وزیری کار خود را خوب انجام نداده باشد، در آنجا این موضوع به وی گوشزد می‌شود.

    مؤسسه فریزر، یک نهاد بین‌المللی در حوزه مطالعات اقتصادی و به ویژه سنجش آزادی اقتصادی و رتبه‌بندی کشورهای جهان است.

    این گزارش می‌افزاید: حضور مهمانان عمانی در این نشست به دلیل استفاده از تجربه آنها در همکاری نزدیک آنها در چند سال گذشته با مؤسسه فریزر برای بهبود رتبه این کشور در شاخص‌های اقتصادی بوده است. عمانی‌ها تنها کشور منطقه هستند که قبل از ایران، با مؤسسه فریزر همکاری داشته‌اند و توانسته‌اند جایگاه خود در رتبه‌بندی شاخص آزادی اقتصادی را بسیار بهبود بخشند.

     نشست هم‌اندیشی در مورد ارتقای شاخص آزادی اقتصادی ایران با حضور رئیس سازمان بهبود سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات عمان، مایکل واکر اقتصاددان و بنیانگذار مؤسسه فریزر و جمعی از اقتصاددانان و فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.

    برچسب ها