عصر خودرو

تعرفه گمرکی صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای اوراسیا حذف شد

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت که با پی گیری های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، تعرفه گمرکی صادرات کالاهای غیرنفتی ایران به کشورهای اوراسیا همزمان با آغاز به کار دولت دوازدهم حذف شد.

تعرفه گمرکی صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای اوراسیا حذف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، عبدالله مهاجر روز دوشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران مازندران در ساری افزود: با این اقدام، بهای تمام شده کالاهای صادراتی به خصوص برای تجار مازندرانی که بیشترین مراوده را با کشورهای اوراسیا دارند، بین 15 تا 20 درصد کاهش خواهد یافت.

    مجمع اقتصادی اوراسیا متشکل از کشورهای بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان است.

    در نشست‌های این مجمع درباره مسائلی از جمله گردشگری، انرژی، همکاری‌های مالی، اقتصادی و آموزشی بحث و تبادل نظر می‌شود. ایران نیز در بعضی از نشست‌های آن حضور دارد.

    ** قرارداد 10 میلیون دلاری تجار مازندرانی برای صادرات به ولگاگراد روسیه

    رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت که در نخستین نمایشگاه تخصصی مازندران در ولگاگراد روسیه که اوایل شهریور ماه سال جاری برگزار شد ، 10 میلیون دلار قرارداد برای صادرات کالای تولیدی مازندران از جمله سیمان و محصولات آبزی منعقد شد.

    وی ضعف زیرساخت های حمل و نقل بویژه نبود شرکت های بزرگ حمل و نقل بین المللی را مانع اول برای توسعه صادرات در این استان اعلام کرد.

    مهاجر گران بودن حمل و نقل دریایی در این استان برای صادرات کالا به کشورهای حوزه دریای خزر و پرداخت نشدن یارانه صادراتی را از دیگر مشکلات صادرات این خطه شمال کشور برشمرد.

    وی گفت که مازندران ظرفیت های زیادی برای توسعه صادرات غیرنفتی بویژه به کشورهای حوزه دریای خزر دارد و با کم کردن ضعف زیرساختی می توان به توسعه صادرات دست یافت.

    مهاجر میزان صادرات غیر نفتی استان را در پنج ماهه سال جاری حدود 200 میلیون دلار اعلام کرد و افزود که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته است.

    رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت که ظرفیت صادراتی این استان با داشتن سالانه 6 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی ، بیش از 500 میلیون دلاراست.

    وی افزود : با برداشتن موانع صادراتی چون ضعف زیرساخت ها و کاهش قیمت تمام شده باپرداخت یارانه صادراتی ، این بخش از اقتصاد استان نیز متحول خواهد شد.

    مهاجر واگذاری بخشی از اختیارات اقتصادی دولت به بخش خصوصی در قالب سیاست های ابلاغی اصل 44 را راهکاری دیگر برای توسعه صادرات اعلام کرد.

    در سال گذشته 520 میلیون دلار کالاهای غیر نفتی از مازندران به خارج کشور صادر شد. روسیه و عراق مقصد اصلی این صادرات بودند.

    برچسب ها