عصر خودرو

رقابتی سخت در بازار سهام شکل گرفته است؛

علی‌بابا در مقابل آمازون؛ مسابقه برای ۵۰۰ میلیاردی شدن

عصر بازار- سهام علی‌بابا امسال بیش از آمازون مورد توجه قرار گرفت و از نظر سقف بازار به محدوده نزدیک آمازون رسید و به زودی از آن فراتر می‌رود.

علی‌بابا در مقابل آمازون؛ مسابقه برای ۵۰۰ میلیاردی شدن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، سهام علی‌بابا امسال بیش از آمازون مورد توجه قرار گرفت و از نظر سقف بازار به محدوده نزدیک آمازون رسید و به زودی از آن فراتر می‌رود.

    سرمایه‌گذاران علی‌بابا را به عنوان رابطی برای دست‌یابی به رشد سریع در بازار کلاس متوسط چین شناخته‌اند. اما از طرفی به علت اینکه برخی از سرمایه‌گذاران مخالف سرمایه‌گذاری در چین هستند. این دید منفی در بازار وجود دارد که ارزش سهام علی‌بابا پس از خرید کاهش خواهد یافت.

    آمازون امسال، سال بسیار خوبی داشته اما وضعیت برای علی‌بابا از آن بهتر بوده است و در حال حاضر علی‌بابا به فاصله بسیار نزدیکی از آمازون رسیده و ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور از آمازون که از لحاظ سقف بازار بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک است، هم عبور کند.

    آمازون امسال 30 درصد رشد کرده در حالی که سهام علی‌بابا تقریبا 2 برابر شده است و هر دو شرکت در حال رقابت برای رسیدن به ارزشی معادل 500 میلیارد دلار هستند.

    سهام هر دو شرکت به دلایلی از جمله سهام‌های داغ و پرطرفدار بازار هستند. هر دو شرکت در بازارهای خود (آمازون در آمریکا و علی‌بابا در چین) حکمرانی می‌کنند. هر دو شرکت در حال گسترش یافتن به حوزه‌های جدیدی مثل خرده فروشی مواد غذایی و فروش   محتوای دیجیتال و فضای ابری‌ هستند.

    تفاوت اینجاست که بازار چین و بخش میان‌رده آن با سرعت بسیار بیشتری در حال رشد است و برخی سرمایه‌گذاران علی‌بابا را به عنوان رابطی برای دسترسی به این رشد می‌شناسند. و به همین دلیل است که این غول چینی در حال رسیدن به آمازون است.

    ارزش سهام علی‌بابا امسال بیش از 10 میلیارد دلار افزایش یافت و تنها در ماه آگوست با افزایش 10 درصدی 2.2 میلیارد دلار رشد کرد.

    یک ماه خوب دیگر مانند این، ارزش سهام علی‌بابا را از آمازون بیشتر می‌کند.

    برچسب ها