عصر خودرو

عبور مجموع ارزش معاملات بورس انرژی ایران از مرز ۴۰ هزار میلیارد ریال

عصر بازار- مجموع ارزش معاملات بورس انرژی ایران از مرز ۴۰ هزار میلیارد ریال عبور کرد.

عبور مجموع ارزش معاملات بورس انرژی ایران از مرز ۴۰ هزار میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات آخرین روز هفته (چهارشنبه 6 آبان 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای گاز مایع صنعتی، برش سنگین، گاز پروپان و گاز بوتان صنعتی پتروشیمی بندر امام، برش سنگین پتروشیمی تبریز، حلال 402 پالایش نفت کرمانشاه و پالایش نفت بندرعباس، حلال 410 پالایش نفت آبادان، قطران واحد کک سازی و پالایش قطران زرند، پروپان و نفتای سنگین پالایش نفت تهران، میعانات گازی پالایش گاز ایلام و مجتمع گاز پارس جنوبی در رینگ داخلی معامله شد.
    همچنین در این روز گاز مایع پالایش نفت آبادان در رینگ بین الملل مورد عرضه قرار گرفت که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل 8 هزار و 98 تن به ارزش 91 میلیارد و 36 میلیون ریال بوده است.
    رقابت خریداران بر سر گاز مایع پالایش نفت آبادان از نکات جالب توجه معاملات این روز در رینگ بین الملل بود بطوری که تقاضای 5/5 برابری عرضه در این نماد شکل گرفت.
    در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 10 هزار و 355 قرارداد در قالب 213 معامله و معادل 213 هزار و 496 مگاوات ساعت به ارزش 79 میلیارد و 997 میلیون ریال معامله شد.
    گفتنی است از این میزان معامله، 1 میلیارد و 38 میلیون ریال آن مربوط به معاملات نمادهای بار پیک روزانه،3 میلیارد و 179 میلیون ریال آن مربوط به نمادهای میان باری روزانه، 2 میلیارد و 382 میلیون ریال آن مربوط به نمادهای کم باری روزانه و 73 میلیارد و 396 میلیون ریال آن مربوط به نمادهای بار پایه روزانه بود.
    همچنین طی جلسه معاملاتی این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران، 115 قرارداد به ارزش 932 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.
    در مجموع ارزش کل معاملات روز چهارشنبه بورس انرژی ایران قریب به 172 میلیارد ریال شد. همچنین با احتساب معاملات این روز، ارزش کل معاملات بورس انرژی ایران از آغاز رسمی معاملات تا کنون از مرز 40 هزار میلیارد ریال عبور کرد.
    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی روز آتی (شنبه 9 آبان 94)، در کنار معاملات مداوم قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای متانول پتروشیمی زاگرس و میعانات گازی پتروشیمی رازی در رینگ داخلی عرضه خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو