عصر خودرو

نیاز سالانه کشور به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد که کشور سالانه به جذب ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند است.

نیاز سالانه کشور به ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مسعود خوانساری در نشست هم اندیشی درباره ارتقای شاخص آزادی اقتصادی در ایران اظهارداشت: به دلیل تحریم، سال ها ارتباط ما با دنیای خارج قطع بود و این موضوع باعث شد در بسیاری از زمینه ها نتوانیم استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

    وی با اشاره به امضای برجام و رفع بسیاری از محدودیت ها گفت: در ٢ سال گذشته دسترسی ما به بازارهای جهانی فراهم شد و بیش از 200 هیات تجاری و اقتصادی خارجی به ایران سفر کردند.

    خوانساری مزایای ایران برای سرمایه گذاری خارجی را برشمرد که از جمله آنها همسایگی با ٧ کشور محصور در خشکی؛ جمعیت 80 میلیونی، جوان و تحصیلکرده کشور؛ امنیت بالا؛ بازار 400 میلیونی کشورهای همسایه؛ مزیت انرژی و ... هستند.

    وی خاطرنشان کرد: با این حال ما در جذب سرمایه گذاری خارجی چندان موفق عمل نکردیم که بخشی از آن به دلیل کامل حل نشدن محدودیت های بانکی است.

    رییس اتاق تهران تصریح کرد: دلیل دیگر در عزم موفقیت در جذب سرمایه گذاری خارجی انطباق نداشتن شرایط اقتصادی کشور با جامعه بین المللی به خاطر تحریم ها بوده است.

    وی یکی از معضلات ریشه ای اقتصاد ایران در قبل و بعد از انقلاب را "دولت بزرگ" برشمرد و گفت: بروکراسی شدید و مجوزهای زیاد باعث شده تا اقتصاد ایران همپای سایر اقتصادها رشد نکند.

    خوانساری با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت یازدهم از جمله کاهش تورم و ثبات اقتصادی ابراز امیدواری کرد تا این اقدامات ادامه یافته و زمینه برای جذب هرچه بیشتر سرمایه خارجی فراهم شود.

    برچسب ها