عصر خودرو

مجوز دولت به بانک مرکزی برای مذاکره افتتاح بانک اکو

عصر بازار- دولت به بانک مرکزی اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه کشور میزبان جهت افتتاح دفتر نمایندگی بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری­ های اقتصادی (اکو) در قلمروی ایران اقدام کند.

مجوز دولت به بانک مرکزی برای مذاکره افتتاح بانک اکو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، در جلسه شامگاه دیشب هیئت دولت که به ریاست حجت­ الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس­ جمهوری برگزار شد، این مجوز صادر شد.

    جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری ترکیه به عنوان اعضای مؤسس سازمان همکاری­ های اقتصادی (اکو) بانکی را از طریق موافقتنامه­ های به نام «اساسنامه بانک تجارت و توسعه سازمان همکاری اقتصادی» ایجاد کرده اند که بر اساس این اساسنامه، افتتاح دفتر نمایندگی بانک مذکور در قلمرو جمهوری اسلامی ایران به منظور تحقق اهداف اساسنامه پیش ­بینی شده است.

    همچنین در این جلسه،  وزرای آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصویب هیئت وزیران برای عضویت در شورای حقوق و دستمزد و وزرای کشور، امور اقتصادی و دارایی و دادگستری برای عضویت در شورای عالی اداری تعیین شدند.

    هیئت وزیران با هدف توسعه مناسبات بین دولت­ های ایران و قزاقستان در زمینه حمل و نقل دریایی و تسهیل تجارت دریایی در دریای خزر و نیز کمک به گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور، لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان را تصویب کرد تا جهت تأیید نهایی به مجلس شواری اسلامی ارایه شود.

    دستور رئیس جمهوری درباره تعطیلی اردوهای شبانه دانش آموزی

    در ابتدای جلسه، رئیس ­جمهوری با ابراز تأسف از سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش ­آموزان دختر هرمزگانی، اظهار داشت: خبر ناگوار سانحه رانندگی که به جان باختن و مصدومیت تعدادی از دختران دانش آموز انجامید، همه ملت ایران را اندوهگین کرد.

    روحانی افزود: این نخستین بار نیست که استعدادهای آینده کشور قربانی حوادث جاده ­ها می­ شوند و نمی ­توان از کنار آن به سادگی گذشت و به ابراز تأسف بسنده کرد.

    وی خاطرنشان کرد: لازم است دستورالعمل اردوهای دانش ­آموزی ما عبرت­ آموزی از این حوادث، ظرف یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی بازبینی جدی شود و به تصویب برسد و تا آن زمان حرکت شبانه اتوبوس ­های این­ گونه اردوها ممنوع شود.

    رئیس­ جمهور با تأکید بر اینکه باید مقررات مربوط در مورد ایمنی و استاندارد وسایل نقلیه و رانندگان برای حمل و نقل دانش­ آموزان به دقت اعمال شود، تصریح کرد: اینگونه اردوها باید در سطح گسترده­تر و محلی برنامه ­ریزی شود و از مسافت­ های طولانی اجتناب شود.  همچنین لازم است اطلاعات مربوطه بطور کامل در اختیار اولیاء دانش ­آموزان قرار گیرد و با رضایت و همکاری آنان اجرا شود.

    بررسی گزارش سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص وضعیت راهبردی نظام اداری

    در ادامه جلسه، سازمان اداری و استخدامی کشور گزارشی درخصوص «وضعیت راهبردی نظام اداری» به هیئت وزیران ارایه داد.

    در این گزارش، ضمن مروری بر پیشینه اصلاحات نظام اداری در برنامه­ های توسعه، به تلاش ­ها و اقدامات انجام گرفته در دولت ­های گذشته در این باره اشاره شده است.

    ارایه نقشه راه و برنامه جامع اصلاح نظام اداری و میزان تحقق اهداف آن، از دیگر موضوعاتی بود که در این گزارش به آن پرداخته شده بود.

    گزارش مذکور همچنین به بررسی وضعیت راهبردی نظام اداری و نقاط ضعف، قوت، فرصت ­ها، تهدیدها و ارایه راهکارهای بهبود و ارتقای کارآمدی نظام اداری و اصلاح آن می­ پردازد.

    از جمله اصلاحات پیشنهادی در برنامه ­های راهبردی نظام اداری می ­توان به مهندسی نقش و ساختار دولت اشاره کرد که بر کاستن از تصدی­ ها و مداخلات دولت و تقویت نقش ستادی و اعمال حاکمیت آن، تمرکز زدایی از اداره امور و تقویت نقش و اختیارات مدیریت­ های استانی و منطقه ­ای و نیز کوچک­ سازی و اصلاح ساختارهای سازمانی تأکید دارد.

    همچنین توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، از دیگر اصلاحات پیشنهادی برنامه راهبردی نظام اداری است که با تأکید بر مقررات ­زدایی از نظام اداری و بهبود فضای کسب و کار و ارایه سریع و آسان خدمات دولتی به خدمات­ گیرندگان صورت می­گیرد.

    ارایه خدمات عمومی در فضای رقابتی با تأکید بر ارتقای کیفیت و کاهش هزینه ­های تمام شده خدمات دولتی در مقایسه با بخش خصوصی و نیز مدیریت سرمایه انسانی با تأکید بر بهبود نسبت­ های نیروی انسانی دولت، تربیت مدیران کارآ و توانمند برای آینده و توسعه مشارکت زنان و جوانان در مدیریت و کاهش نیروی انسانی با هدف چابک­ سازی دولت، از دیگر محورهای پیشنهادی اصلاح برنامه راهبردی نظام اداری هستند.

    طبق گزارش یاد شده، دولت دو برنامه جدید را نیز در دستور کار دارد که شامل بهبود و ارتقای بهره­وری نظام اداری و اجرایی کشور و ارتقای پاسخ گویی، شفافیت ارتقای سلامت و مقابله با فساد در نظام اداری است.

    اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح­ های نمایندگان مجلس

    در ادامه، دولت ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح ­های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

    برچسب ها