عصر خودرو

رییس سازمان بورس اعلام کرد:

۳ کانال تاثیرگذاری نرخ سود بر بورس

تقویت سودآوری بانک‌های بورسی

عصر بازار- رییس سازمان بورس ابلاغ بخشنامه جدید نرخ سودی بانک مرکزی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از سه کانال می‌تواند بر بازار سرمایه تاثیر مثبت داشته باشد.

۳ کانال تاثیرگذاری نرخ سود بر بورس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، شاپور محمدی دیروز عصر در حاشیه نخستین دوره لیگ ستارگان بورس در جمع خبرنگاران درباره تاثیر بخشنامه نرخ سودی جدید بانک مرکزی به بانک ها بر بازار سرمایه کشورمان، این اقدام و برنامه بانک مرکزی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از سه کانال می تواند بر بازار سرمایه تاثیر مثبت داشته باشد.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اول ابزارهای مالی در مقابل سود سپرده ها رقابت پذیر می شود و هزینه تامین مالی شرکت های بورسی کاهش می یابد و همچنین این اقدام کمک می کند که شرکت های بورسی سود آور شوند و در عین حال باعث تقویت سودآوری بانک های پذیرفته شده در بورس می شود.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نخستین دوره لیگ ستارگان بورس با بیان اینکه برگزاری این لیگ کمک می کند تا افراد بتوانند شغل و آینده بهتری را انتخاب کنند، گفت: همچنین نوعی آموزش کاربردی در بورس تلقی می‌شود. این نوع فرهنگ سازی را در آینده از روش‌های دیگر دنبال می‌کنیم.

    رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه در آینده اعطای دیپلم بورس نیز در دستور کار است، به روابط بین المللی اشاره کرد و افزود: با برخی کشورها ارتباطات بورسی داریم و امیداریم با رایزنی هایی که انجام می شود بزودی ایران به عضویت دایم آیسکو درآید.

    محمدی با اشاره به اینکه سازمان بورس بر عملکرد بازار سرمایه نظارت دارد، اظهار امیدواری کرد که برگزاری لیگ بتواند به اشاعه سرمایه گذاری در کشور کمک کند.

    وی تصریح کرد: از طریق ابزار مشتقه به دنبال ایجاد سودهای بالا برای افراد هستیم و امیداریم این ابزار تشویق شود. سفته بازی برای ایجاد تعادل در بازارها مناسب است و از این طریق می توان حرکت ایجاد کرد.

    گفتنی است؛ در نخستین دوره لیگ ستارگان بورس، دانشگاه الزهرا با کسب ٧ درصد سود مقام اول، دانشگاه علامه طباطبایی مقام دوم و دانشگاه خواجه نصیر مقام سوم را کسب کرد. همچنین دانشگاه تهران به خاطر بردن لیگ اخلاق قابل ستایش اعلام شد.

    برچسب ها