عصر خودرو

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک توسعه صادرات خبر داد:

صندوق «توسعه فراز اعتماد» ریسک سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد

عصر بازار- پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت با نام «توسعه فراز اعتماد» از شنبه، یازدهم شهریور آغاز می‌شود.

صندوق «توسعه فراز اعتماد» ریسک سرمایه گذاری را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، محمد خبری زاد، مدیر سرمایه گذاری کارگزاری بانک توسعه صادرات زمان پذیره نویسی صندوق توسعه فراز اعتماد را از 11 تا 16 شهریور ماه اعلام کرد و در این باره توضیح داد: نرخ پیش‌بینی سود این صندوق 18 درصد به صورت سالانه است که به صورت هر 3 ماه یک بار پرداخت خواهد شد. همچنین این صندوق بانام، معاف از مالیات و بدون کارمزد صدور و ابطال خواهد بود که علاوه بر این مزایا، امکان نقد شوندگی در هر زمان از طریق  شعب منتخب پست بانک ایران را خواهد داشت. 

    خبری زاد در ادامه به مزیت‌های عمده این صندوق‌ها برای آشنایی بیشتر علاقه مندان اشاره کرد و افزود: از مزیت‌های این صندوق‌ها ورود اشخاص غیرحرفه‌ای به بازار سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و گسترش سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع و شرکت‌های گوناگون و در عین حال جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌های با درآمد ثابت  است که مدیریت این صندوق توسط اشخاص متخصص و کارآمد می‌تواند ریسک سرمایه گذاری را کاهش دهد. خرید و فروش واحدهای سرمایه‌گذاری پس از دوره پذیره‌نویسی اولیه در بورس اوراق بهادار تهران به واسطه کارگزاری بانک توسعه صادرات و شعب منتخب پست بانک در سراسر کشور انجام  خواهد شد و سرمایه گذاران می‌توانند با خرید واحدهای سرمایه گذاری این نوع صندوق‌ها در شرایطی که نرخ سود بانکی سالانه به 15 درصد رسیده و احتمال کاهش مجدد آن نیز هست، از نرخ سود سالانه بیش از 18 درصد «توسعه فراز اعتماد»  برخوردار شوند.

    او افزود: این صندوق‌ها مزیت تقسیم هزینه به‌کارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه‌ سرمایه‌گذاران را دارا هستند، به نحوی که سرانه هزینه هر سرمایه‌گذار کاهش پیدا می‌کند. انجام کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود اوراق بهادار و همچنین امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها و بالطبع کاهش ریسک سرمایه‌گذاری از دیگر مواردی است که این مقام مسئول به آن اشاره کرده است.

    برچسب ها