عصر خودرو

تولید نفت روسیه به کمترین رقم یکسال اخیر رسید

عصر بازار- تولید نفت روسیه در ماه اوت با رسیدن به ۱۰.۹۱ میلیون بشکه در روز کمترین سطح تولید از ماه اوت سال ۲۰۱۶ میلادی را به خود اختصاص داد.

تولید نفت روسیه به کمترین رقم یکسال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،«الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه گفت: تولید نفت روسیه در ماه گذشته میلادی، اوت، به 10.91 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد؛ ضمن اینکه این رقم برای ماه قبل 10.95 میلیون بشکه ثبت شده است.

    البته علت اصلی کاهش تولید نفت روسیه به تعلیق درآمدن تولید نفت در منطقه فراساحلی قطب شمال به دلیل انجام عملیات های نگهداری است. 

    همچنین در ماه گذشته میلادی تولید نفت روسیه به 46.14 میلیون تن رسید که این رقم برای ماه جولای 46.30 میلیون تن است و این میزان از تولید از آگوست سال 2016 میلادی به بعد که رقم 10.71 میلیون تن ثبت شده، کمترین سطح تولید روسیه است و نسبت به سطح تولید این کشور در ماه اکتبر سال 2016 میلادی (معیار کاهش تولید در توافق اوپک) 3 درصد کمتر است. 

    به گفته وزیر انرژی روسیه، میزان تولید نفت شرکت گازپروم در ماه گذشته میلادی تقریبا 5 درصد روند نزولی به خود گرفت؛ اما خط لوله صادراتی نفت روسیه در ماه اوت به 4.34 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد که این رقم برای ماه قبل از آن 4.1 میلیون بشکه در روز گزارش شده است. 

    بر همین اساس، شرکت گازپروم روسیه قصد دارد تولید خود را در سال جاری میلادی بیش از 50 هزار بشکه در روز افزایش دهد؛ ضمن اینکه تحریم های غرب این اجازه را به شرکت های اروپایی نمی دهد تا برای توسعه میادین نفتی فراساحلی در منطقه قطب شمال به گازپروم کمک کنند. 

    بر پایه این گزارش تولید نفت روسیه از میدان نفتی «بشنفت» در ماه گذشته میلادی در مقایسه با ماه قبل 15 درصد روند کاهشی به خود گرفت و به 324 هزار بشکه در روز رسید.

    برچسب ها