عصر خودرو

برآیند منفی در معاملات فرابورس

عصر بازار- معاملات فرابورس ایران امروز با نقل و انتقال ۳۹۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش بیش از ۳۱۸ میلیارد تومان به پایان رسید، این داد‌و‌ستد‌ها به افت ۰.۸ واحدی آیفکس منجر شد.

برآیند منفی در معاملات فرابورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، افت قیمت بیش از یک درصدی «ذوب» این نماد را در صدر نمادها با بیشترین تاثیر منفی در محاسبه آیفکس قرار داد. ارزش معاملات این نماد امروز بیش از 4 میلیارد تومان بود. در مقابل نمادهای«دماوند» ، «زاگرس» و «خراسان» نیز با رشد قیمتی خود، بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص این بازار داشتند و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.

    در جریان دادوستدهای امروز در مجموع بازارهای اول و دوم بیش از 123 میلیون سهم در بیش از 36 هزار دفعه جابه‌جا شد که ارزش آن 37.8 میلیارد تومان بو،  بالاترین حجم معاملات این دو بازار به معامله بیش از 46 میلیون سهمی نماد شرکت ذوب آهن اصفهان اختصاص یافت. نماد معاملاتی شرکت  هتل پارسیان کوثر اصفهان که امروز عرضه اولیه شد با ارزش معاملاتی بالغ بر 20 میلیارد تومان، بیشترین میزان ارزش نقل و انتقال‌ سهام را شاهد بود.

    در جریان معاملات بازارهای اول و دوم، نمادهای «اوان »، « شلیا» و «ساینا » با بیشترین رشد قیمت روبه‌رو شدند. نمادهای «فولای»، «کاسپین» و «شتوکا» نیز بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند.

    در تابلوهای الف، ب و ج بازار پایه نیز سهامداران شاهد خرید و فروش 148 میلیون سهم به ارزش بالغ بر 20 میلیارد تومان بودند. بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز امروز با دادوستد افزون  بر 1 میلیون ورقه به ارزش 14 میلیارد تومان روبه‌رو شد. این میزان معامله نیز در  409 دفعه صورت گرفت.

    نگاهی به معاملات انجام شده در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز حاکی از آن است که متقاضیان این اوراق 86 هزار و 525 ورقه تسه به ارزش 6.6 میلیارد تومان خرید و فروش کردند. این اوراق در قیمت‌های بین 31 تا 80 هزار تومان معامله شدند. پایین‌ترین قیمت این اوراق به تسه  آذر ماه  89 تعلق گرفت. در مقابل تسه اردیبهشت ماه 96 بیشترین قیمت اوراق را داشت.

    برچسب ها