عصر خودرو

ریزش ۸۳ واحدی شاخص سهام با بازگشایی «خساپا»

عصر بازار- امروز یکشنبه ۱۲ شهریور ماه ۹۶، نماد خساپا پس از حدود ۳ ماه و نیم توقف بازگشایی شد و با فشار عرضه خود، شاخص را هم پایین کشید.

ریزش ۸۳ واحدی شاخص سهام با بازگشایی «خساپا»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، طی معاملات امروز شاخص کل بورس با افت 83 واحدی در ارتفاع 83 هزار و 345 واحد به معاملات خود پایان داد، در این روز تمامی شاخص های منتخب بورس به جز شاخص بازار دوم  که 1,678 واحد رشد کرد، سرخ پوش بودند.

    طی دادو ستدهای امروز، حدود 791 میلیون ورقه سهم و حق تقدم به ارزش 173 میلیارد تومان در 59.7 هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد.

    براساس این گزارش، روز جاری نمادهای فارس با 271 واحد، شپنا 31.4 واحد و همراه با 15 واحد بیشرین تاثیر مثبت را روی شاخص داشتند، در مقابل خساپا با 209 واحد، فولاد 30.4 واحد، کگل 27 واحد و پارسان با 14 واحد تاثیر منفی باعث عقبگرد شاخص شدند.

    سایپا امروز پس از شفاف سازی که در سال مالی 95 سود انباشته تلفیقی را به زیان تبدیل کرده بود بدون محدودیت نوسان بازگشایی و با افت 15 درصدی در قیمت 1,189 ریال پایانی به معاملات خود پایان داد.

    در این روز تمامی نمادهای پر بیننده شامل وبملت، فولاد، خودرو، فملی، شپلی و خزامیا منفی بودند و فقط فایرا با رشد 4.96 درصدی سبز پوش بود.

    امروز نمادهای خساپا، سیلام، سیدکوح و دابورح به گردونه معاملات بازگشتند و نمادهای غچین، ساربیلح، ثاخت، ثاختح، قشرین و کپشیر متوقف شدند.

    روز جاری نمادهای کهمدا، فایرا، خمحور، کسرا، فارس، کدما و شکربن پر بازده‌ترین سهم‌های بورسی بودند و در طرف دیگر نمادهای خساپا، ثاباد، بنیرو، فباهنر، ما، وایران و کاذر با بیشترین افت قیمتی در انتهای جدول معاملات نشستند.

    در پایان معاملات امروز سایپا با 301 میلیون حجم  معامله به ارزش 35.7 میلیارد تومانبیشترین حجم و ارزش معاملات بازار را در اختیار داشت.

    برچسب ها