عصر خودرو

همز مان با سالروز آغاز به کار اعلام شد:

عملکرد ۱۲ ساله بورس منطقه ای استان قزوین

عصر بازار- بورس منطقه‌ای استان قزوین روز پنجشنبه مورخ دهم شهریور ماه سال ۱۳۸۴ با چهار کارگزاری اولیه راه اندازی شد و از روز شنبه مورخ ۱۲ شهریور ماه رسماً فعالیت منطقه ای خود را شروع کرد.

عملکرد ۱۲ ساله بورس منطقه ای استان قزوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی بورس تهران ، طی مدت فعالیت این بورس منطقه ای تا پایان مرداد 96 بیش از 11 میلیارد سهم  به ارزش بیش از 37 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفته است.

    با توجه به نقش فرهنگ سازی در خصوص بازار سرمایه برگزاری به عنوان یکی از مهمترین اهداف تالار منطقه ای، حدود 46 هزار ساعت نفر دوره های ‏ٌآموزشی  برگزار کردید و در این مدت تعداد 38892 کد سهامداری صادر شده است.

    اهم اقدامات و فعالیت ها

    شرکت در اولین نمایشگاه تخصصی بانک، بیمه ، بورس و فرصتهای سرمایه گذاری استان قزوین :

    در این نمایشگاه که به مدت 4 روز از تاریخ 3 تا 6 مرداد ماه سال 96 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار گردید 25 غرفه تخصصی در زمینه بورس اوراق بهادار (شامل شرکت های کارگزاری منطقه ای و شرکت تامین سرمایه امید)، ادارات مرکزی بانک های قزوین و شعب سرپرستی بیمه های موجود در استان در فضایی حدود 2000 متری حضور یافتند.

    از اهداف برگزاری این نمایشگاه می توان به فرهنگ سازی و آشنایی مردم با بازار سرمایه و همچنین آشنایی شرکت ها و دستگاه های اجرایی استان قزوین و سایر علاقمندان حوزه های مالی با فرآیند پذیرش در بورس و روش های متنوع تامین مالی در بازار سرمایه اشاره نمود.

    در همین راستا نیز اولین همایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه در سالن همایش محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برنامه ریزی گردید که این همایش با مشارکت و همکاری بورس اوراق بهادار تهران و شرکت تامین سرمایه امید در روز دوم اجرای نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه و فرصت های سرمایه گذاری استان قزوین برگزار گردید.

    همچنین کارگاه های آموزشی متعددی نیز با موضوعات متنوع در ایام برگزاری نمایشگاه توسط شرکت های کارگزاری و شرکت تامین سرمایه امید برگزار گردید که فرصت دیدارهای نزدیک و ملاقات های چهره به چهره با بزرگان و فعالان بازار سرمایه را نیز فراهم نمود.

    برگزاری سمینار

    سمینار آشنایی با بورس با حضور مدیران و پرسنل بانک صادرات:

    این سمینار در محل سالن همایش بانک صادرات و با حضور 300 نفر در تیر ماه سال 1388 برگزار گردید.  

    شرکت در نمایشگاه  بورس ، بیمه و بانکداری :

    در این نمایشگاه که به مدت 4 روز از تاریخ 23 لغایت 26 مهر ماه 1387 در محل دائمی  نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد چندین Work Shop   (کارگاه آموزشی) در محل نمایشگاه در سالنی که به همین منظور تدارک دیده شده بود و در اختیار بورس قرار داشت برگزار شد که در طی آن در هر روز یک کارگاه آموزشی برای علاقمندان و عموم مردم و همچنین چندین کارگاه برای دانشجویان رشته های مالی دانشگاه کار (با هماهنگی مدیریت پژوهشی) و دانشگاه علامه قزوینی برگزار گردید که حدوداً 200 نفر در این کلاسها شرکت کردند.

    برگزاری همایش کشوری بورس الکترونیک

    اولین  همایش سراسری بورس الکترونیک در ایران در تاریخ سوم اسفند ماه سال  1385 برگزار شد.

    این همایش از جانب بورس استان قزوین و با همکاری شرکت کارگزاری بانک کشاورزی و دانشگاه آزاد قزوین  برگزار گردید.

    مقالات ارائه شده

    از آغاز فعالیت تالار بورس قزوین تاکنون حدود 50 مقاله در زمینه‌های مختلف اقتصادی و بازار سرمایه در ماهنامه‌های بورس و جراید داخلی به چاپ رسیده است .

    برچسب ها