عصر خودرو

بررسی معاملات بازار فرابورس در هفته اول آبان

هتل و رستوران، در صدر معاملات فرابورس

عصر بازار: با وجود افت معاملات بازار اول و دوم در هفته اول آبان، داد و ستدهای بازار پایه فرابورس ایران در قیاس با هفته پیش از آن با افزایش همراه شد.

هتل و رستوران، در صدر معاملات فرابورس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در هفته معاملاتی منتهی به 6 آبان 1394 حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران به ترتیب یک و 23 درصد افزایش یافت و 573 میلیون ورقه بهادار در 47 هزار نوبت به ارزش 4 هزار و 277 میلیارد ریال در آن دست به دست شد.

    با این وجود، در بازار اول 45 میلیون ورقه بهادار به ارزش 147 میلیارد ریال و در بازار دوم 148 میلیون ورقه بهادار به ارزش 359 میلیارد ریال داد و ستد شد که در مقایسه با هفته قبل از آن کاهش داشت.

    اما در بازار پایه، حجم معاملات در مقایسه با هفته قبل از آن، 162 درصد و ارزش آن 98 درصد افزایش یافت و 374 میلیون ورقه بهادار به ارزش 468 میلیارد ریال معامله به ثبت رسید.
    حجم معاملات هفتگی در بازار ابزارهای نوین مالی نیز با 65 درصد افت، 6 میلیون ورقه شد و ارزش معاملات آن با رشد 64 درصدی به رقم 3 هزار و 303 میلیارد ریال رسید.
    در حالی که آیفکس در آخرین روز معاملاتی هفته با کاهش 4 واحدی نسبت به چهارشنبه قبل، عدد 697 را نشان داد، ارزش بازار فرابورس هم با حدود یک درصد افت، رقم 781 هزار و 72 میلیارد ریال را ثبت کرد.

    این گزارش می‌افزاید، در 5 روز معاملاتی ابتدای آبان، گروه هتل و رستوران با سهم 15 درصدی از معاملات به صدر جدول صنایع پیشرو رسید و گروه محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی به ترتیب با سهم 14 و 11 درصدی در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها