عصر خودرو

تولید نفت روسیه به پایین‌ترین میزان در سال جاری رسید

عصر بازار- آمار وزارت انرژی روسیه نشان داد تولید نفت این کشور از ۱۰.۹۵ میلیون بشکه در روز در ژوئیه به ۱۰.۹۱ میلیون بشکه در روز در اوت کاهش پیدا کرده که پایین‌ترین میزان در سال میلادی جاری بوده است.

تولید نفت روسیه به پایین‌ترین میزان در سال جاری رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تولید نفت روسیه به تن از 46.309 میلیون  در ژوئیه به 46.144 میلیون در اوت رسید.

    این رقم، پایین‌ترین سطح تولید از اوت سال 2016 است که روسیه 10.71 میلیون بشکه در روز تولید کرده بود و همچنین 0.3 درصد از سطح تولید اکتبر سال گذشته که مبنای توافق نفتی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک است، کاهش داشته است.

    اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه در پایان سال گذشته موافقت کردند به منظور حذف عرضه اضافی و حمایت از قیمت‌ها، مجموع تولیدشان را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    روسیه موافقت کرده است تولید خود را 300 هزار بشکه در روز از سطح 11.247 میلیون بشکه در روز اکتبر کاهش دهد. تولید نفت این کشور در فاصله ژانویه تا اوت 1.4 درصد در مبنای سال به سال رشد کرد.

    صادرات خط لوله نفت روسیه در روسیه از 4.1 میلیون بشکه در روز در ژوئیه به 4.34 میلیون بشکه در روز در اوت افزایش پیدا کرد.

    طبق اعلام آمار وزارت انرژی روسیه، "گازپروم نفت" که بازوی نفتی غول گازی گازپروم است، تولید خود را در ماه گذشته به میزان 5 درصد کاهش داد. زیرا تولید در میدان نفتی فراساحلی آرکتیک پریرازلومنوی را برای انجام عملیات تعمیراتی متوقف کرد.

    طبق اعلام منابع محلی، کار تعمیرات در تنها میدان نفتی فراساحلی تولیدکننده روسیه در قطب شمال در اکتبر به پایان خواهد رسید. "گازپروم نفت" قصد دارد 2.6 میلیون تن (بیش از 50 هزار بشکه در روز) نفت در این میدان در سال جاری تولید کند.

    تحریم‌های غربی که در سال 2014 معرفی شد مانع از کمک شرکت‌های غربی به گازپروم نفت در توسعه میادین فراساحلی قطب شمال می‌شود. این شرکت تولید در میدان پریرازلومنوی در دریای پچورای روسیه را در سال 2013 آغاز کرد.

    "گاز پروم نفت" اعلام کرده این عملیات تعمیرات ارتباطی با تحریم‌ها ندارد. تولید نفت در شرکت "باش نفت" که سال گذشته از سوی روس‌نفت خریداری شد، 2.7 درصد بر مبنای ماه به ماه کاهش پیدا کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، پروژه‌هایی که تحت توافق‌های شراکت تولید از سوی غول‌های خارجی هدایت می‌شوند، تولیدشان را در ماه گذشته حدود 15 درصد کاهش داده و به 324 هزار بشکه در روز رساندند.

    تولید گاز طبیعی 54.2 میلیارد مترمکعب در ماه گذشته بود که در مقایسه با 50.8 میلیارد مترمکعب در ژوئیه افزایش داشت.

    برچسب ها