عصر خودرو

بانک مرکزی ایتالیا؛

بدهی دولتی ایتالیا به یک رکورد جدید رسید

عصر بازار- بدهی دولتی ایتالیا در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی با رسیدن به بیش از ۲ تریلیون و ۲۸۰ میلیار یورو به یک رکورد جدید رسید.

بدهی دولتی ایتالیا به یک رکورد جدید رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، اتحادیه اروپا اعلام کرد: ایتالیا برای کاهش سطح بدهی خود باید کسری بودجه را کاهش دهد تا امیدی برای کمتر کردن میزان بدهی دولتی خود داشته باشد.

    براین اساس بانک مرکزی ایتالیا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، بدهی دولتی این کشور در ماه ژوئن یعنی در ششمین ماه سال جاری میلادی با ثبت یک رکورد جدید به 2 تریلیون و 281 میلیار یورو معادل 2 تریلیون و 710 میلیارد دلار رسید.

    ضمن اینکه بین ماه می و ژوئن مقدار 2.2 میلیارد یورو به سطح بدهی های دولتی ایتالیا افزوده شده است. بر همین اساس، میزان بدهی دولتی ایتالیا در منطقه یورو بعد از یونان در جایگاه دوم قرار دارد و این رقم به نسبت تولید ناخالص داخلی این کشور 132 درصد است. 

    همچنین بر اساس توافقات ایتالیا با اتحادیه اروپا، میزان بدهی دولتی این کشور باید بر اساس یک برنامه به 60 درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا کاهش پیدا کند. 

    بر پایه این گزارش، مقامات اتحادیه اروپا بر این باور هستند که حتی اگر کسری بودجه 3 درصدی در دولت ایتالیا وجود داشته باشد، این کشور قادر به کاهش بدهی های دولتی خود نخواهد بود و ایتالیا نیازمند آن است تا عبور از یک راه باریک که بین کاهش بودجه و رشد اقتصادی است را ادامه دهد. 

    البته طی ماه‌های گذشته رونق اقتصادی در ایتالیا بوجود آمده؛ اما همچنان این روند برای کاهش چشمگیر بدهی دولتی این کشور کافی نیست.

    برچسب ها