عصر خودرو

برپایی همایش تخصصی معرفی طرح های نفت وگاز فراساحلی ایران در هلند

عصر بازار- اولین همایش تخصصی معرفی پروژه های فرا ساحلی ایران در اروپا به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در هلند و حمایت بانک ملت، در شهر لاهه برگزار شد.

برپایی همایش تخصصی معرفی طرح های نفت وگاز فراساحلی ایران در هلند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این همایش دو روزه ، شرکت های خارجی عمدتا هلندی از جمله شل و توتال همچنین شرکت های ایرانی فعال در زمینه پروژه های نفت و گاز فرا ساحلی شرکت کردند.
    علی رضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه در این همایش با اشاره به فضای جدید مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوران پسا تحریم و آمادگی کشورمان برای حذب سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز بویژه در بخش فراساحلی، از تمام شرکت های اروپایی برای ورود به این بخش دعوت به عمل آورد.
    سفیر ایران ابراز امیدواری کرد که این همایش گام مثبتی در جهت شناسایی ظرفیت های متقابل به منظور آغاز همکاری های بلند مدت باشد.
    امیر حسین زمانی نیا معاون بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز در سخنانی با اشاره به تحولات مهم در زمینه اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام) و نیز سیاستهای وزارت نفت در دوره پسا تحریم، موقعیت استراتژیک و اهمیت ژئوپولیتیک ایران در منطقه خاور میانه و نیز جایگاه کشورمان در بازار انرژی جهانی را تبیین نمود.
    نماینده وزیر امور اقتصادی هلند نیز در این همایش اظهار داشت، هلند کشور کوچکی است اما از شرکت های بزرگی که در کل دنیا فعال هستند برخوردار است.
    خانم وخنار با اشاره به سابقه همکاری های ایران و هلند در عرصه صنایع نفت و گاز، ابراز امیدواری کرد که این همایش زمینه خوبی را برای شناسایی و معرفی شرکت ها و آغاز همکاری های جدید فراهم آورد.
    همچنین غلامرضا منوچهری از مسوولان شرکت ملی نفت ایران، به نگرش و رویکرد نوین شرکت ملی نفت ایران به سرمایه گذاری در منابع نفت و گاز کشورمان بویژه در مناطق فراساحلی پرداخت و یادآور شد که در کنفرانس تهران در آذر ماه آینده، قراردادهای جدید نفتی جمهوری اسلامی ایران معرفی و تشریح خواهد شد.
    همچنین محمد رضا رضایی پور مدیرکل امور بین الملل بانک ملت ضمن قرائت پیام علی رستگار مدیرعامل بانک ملت، با اشاره به اهداف این بانک از میزبانی این همایش مهم در لاهه، به فعالیت های بانک ملت در زمینه تامین مالی پروژه های نفت و گاز پرداخت و همچنین آمادگی این بانک را برای همکاری با شرکت های داخلی و خارجی به منظور مشارکت در تأمین مالی پروژه های مشترک در کشورمان اعلام کرد.
    بنابر گزارش، مدیران شرکت های توتال، شل، توسعه سازمان نفت و گاز فراساحلی هلند( آی.آر.او)، آژانس دولتی صندوق ضمانت صادرات هلند(آترادیوس)، بخش نفت و گاز سازمان خلاقیت برای زندگی (تی.ان.او) نیز در این همایش به فعالیت ها، ظرفیت ها و توانمندی های این شرکت ها اشاره و آمادگی خود را برای آغاز همکاری های مجدد با جمهوری اسلامی ایران در شرایط پسا تحریم اعلام کردند.
    سخنرانان به اهمیت ابتکار برپایی این نشست مهم در این موقعیت زمانی در اروپا اشاره و پیش بینی کردند که زمینه گسترده ای در روابط نفت و گاز ایران و هلند بویژه در حوزه دریایی فراهم شود و بزودی پس از اجرایی شدن موافقتنامه بین ایران و کشورهای 1+5شاهد همکاری جدی نوینی بین شرکتهای ایرانی و هلندی باشیم .
    اولین همایش تخصصی معرفی پروژه های نفت وگاز فراساحلی ایران در هلند روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لاهه برگزار شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو