عصر خودرو

آلمان قرارداد پیش خرید متانول با ایران امضا کرد

عصر بازار- مدیرعامل طرح پتروشیمی مرجان از امضای قرارداد پیش فروش متانول این طرح با یک شرکت بزرگ آلمانی خبر‌داد.

آلمان قرارداد پیش خرید متانول با ایران امضا کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، حسن بیگی از امضای نخستین قرارداد پیش فروش متانول یک طرح در دست اجرای صنعت پتروشیمی ایران با یک شرکت بزرگ اروپایی خبر داد و گفت: همزمان با آغاز شمارش معکوس برای بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مرجان، قرارداد پیش فروش محصولات تولیدی این مجتمع با یک شرکت بزرگ آلمانی امضا شد.

    مدیرعامل طرح پتروشیمی مرجان با اعلام این که هم اکنون پیشرفت ساخت این مجتمع به بیش از 96 درصد رسیده است، تصریح کرد: تولید محصول از پتروشیمی مرجان امسال آغاز می‌شود.

    وی با بیان این که در آستانه آغاز تولید در پتروشیمی مرجان، قرارداد پیش فروش محصول این مجتمع با شرکت آلمانی امضا شده است، اظهار کرد: با امضای این قرارداد عملا منابع مالی برای تامین و تکمیل پتروشیمی مرجان تامین خواهد شد.

    بیگی با تاکید بر این که با امضای این قرارداد عملا در مدت زمان 2 سال کل هزینه های سرمایه گذاری پتروشیمی مرجان بازگشت داده خواهد شد، تاکید کرد: مرجان نخستین طرح پتروشیمی بوده که موفق شده قرارداد پیش فروش محصول با شرکت‌های اروپایی امضا کند.

    پتروشیمی مرجان در صورت بهره برداری کامل از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول برخوردار است که خوراک این طرح توسط پالایشگاه های پارس جنوبی تامین خواهد شد.

    پیش بینی می‌شود امسال سه طرح جدید تولید متانول شامل طرح‌های پتروشمی مرجان، فاز اول پتروشیمی بوشهر و پتروشیمی کاوه (به عنوان بزرگترین طرح تولید متانول ایران و خاورمیانه) در مدار بهره برداری قرار می‌گیرند که با راه‌اندازی این سه طرح تا پیش از پایان سال 96 ظرفیت تولید متانول ایران با افزایش بیش از 2 برابری از مرز 10 میلیون تن در سال عبور می‌کند.

    برچسب ها