عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

ارزش معاملات بورس تهران از ۹۲۰۰ میلیارد ریال عبور کرد

عصر بازار- گزارش هفتگی بررسی بازارها، نمایی از کل بازار اوراق بهادار کشور و وضعیت بورس‌ های شناخته‌شده را نشان می‌دهد که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این گزارش روند شاخص‌ های اصلی، ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات، بازدهی بورس بر حسب ریال، دلار و یورو در بازه ها‌ی زمانی متفاوت بررسی می‌شود.

ارزش معاملات بورس تهران از ۹۲۰۰ میلیارد ریال عبور کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس تهران و بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود، در هفته منتهی به 8 شهریور ماه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهار­شنبه مورخ 08 / 06 / 1396 به عدد 83273 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 731  واحد افزایش داشته است.

    در این هفته حجم معاملات 4495 میلیون سهم و ارزش آن 9289 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته  به ترتیب 31 و 28 درصد کاهش داشته است. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته به عدد 3283555 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته 87  /  0  درصد افزایش داشته است.

    همچنین  از ابتدای سال 96 تا مورخ 8 شهریور ماه، شاخص کل  با 8  /  7  درصد افزایش به رقم 83273 واحد بالغ گردید و شاخص کل هم وزن با 8  /  13 درصد افزایش عدد 17895 واحد را تجربه کرد .

    سه صنعت «استخراج کانه های فلزی» با 2  /  20 درصد،  «فلزات اساسی» با 5  /  15 درصد، « محصولات شیمیایی » با  4  /  10  درصد  بیشترین حجم معاملات هفتگی و «استخراج کانه های فلزی» با 2  /  20 درصد، شرکت های چند رشته ای صنعتی  با 1  /  18 درصد و فلزات اساسی با 3  /  14  درصد و بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

    بر این اساس در 30 روز منتهی به 8 شهریور ماه 1396، صنعت « حمل و نقل، انبار داری و ارتباطات » با بازدهی 3  /  19  + درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت « استخراج سایر معادن» با افت با 19- درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها، «آلومینیوم ایران » با 5  /  284  + درصد بیشترین افزایش و « لنت ترمز ایران» با 4  /  24 - درصد بیشترین کاهش را داشتند.

    همچنین در محاسبه بازدهی شاخص های بورس منطقه خاورمیانه نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس نزدک NASDAQ)( با رشد 7  /  2  درصدی بیشترین بازدهی و  شاخص بورس آمستردام  (DAX)با افت 2  /  0 درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

    علاوه بر موارد فوق، بازدهی بورس تهران، فرابورس ایران، نرخ ارز و طلا به صورت هفتگی و ماهانه در اختیار خواننده قرار دارد. صنایع و شرکت‌ های با بیشترین تأثیر بر شاخص، معاملات به تفکیک صنایع، ریسک و بازدهی صنایع نیز از دیگر اطلاعات ارایه ‌شده در این گزارش است. مقایسه‌ی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله و همچنین خلاصه‌ای از بازده برخی از بورس ها، انس طلا، قیمت جهانی نفت، نرخ ارزهای مبادل های و قیمت فلزات اساسی نیز در بخش پایانی این گزارش قابل مشاهده است.

    علاقه مندان برای مشاهده گزارش کامل  اینجا کلیک کنند.

    برچسب ها