عصر خودرو

صادرات گاز روسیه به اروپا از خاک اوکراین ۲۳ درصد افزایش یافت

عصر بازار- صادرات گاز روسیه به مشتریان اروپایی این سوخت پاک و ارزان از خاک اوکراین تاکنون در سال ۲۰۱۷ با ۲۳ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

صادرات گاز روسیه به اروپا از خاک اوکراین ۲۳ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا ، حجم صادرات گاز طبیعی روسیه به اروپا از طریق خطوط لوله اوکراین امسال با 23,4 درصد افزایش روبه‌رو بوده و به رقم 61 میلیارد و 900 میلیون متر مکعب رسیده است.

    شرکت اوکرترنسگاز، تنها صادر کننده گاز طبیعی اوکراین، اعلام کرد: این رقم بیشترین حد صادرات گاز طبیعی روسیه در 6 سال گذشته از طریق اوکراین بوده است اما هیچ دلیلی برای این افزایش اعلام نکرد.

    بیش از یک سوم صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین انجام می‌شود و این در حالی است که گازپروم، اعلام کرده قصد دارد خط لوله‌ای برای دور زدن اوکراین به‌منظور صادرات گاز به اروپا بسازد.

    صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین پارسال 23 درصد افزایش داشت و به 82 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب رسید، صادرات سال 2015 روسیه از طریق اوکراین 67 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب بود.

    این رقم در سال ،2014 64 میلیارد مترمکعب گزارش شده است که از رقم 116 میلیارد متر مکعب در سال 2010 بسیار کمتر است.

    روابط مسکو-کی‌یف پس از جداسازی شبه جزیره کریمه از اوکراین در سال 2014 تیره و تار شده است و این کشور واردات گاز را از روسیه در ماه نوامبر سال 2015 پس از اختلافاتی که با گازپروم بر سر قیمت گاز داشت، متوقف کرده بود.

    برچسب ها