عصر خودرو

افزایش سود ۲۶ درصدی «وخوارزم»

عصر بازار: مدیرعامل سرمایه‌گذاری خوارزمی با اشاره به اینکه این شرکت سال مالی منتهی به پایان خردادماه ۹۴ را چند هفته گذشته پشت‌سر گذاشت، اظهار کرد: خوشبختانه سود پیش‌بینی شده در بودجه محقق شده است و همه شرکت‌های زیرمجموعه سرمایه‌گذاری خوارزمی مجامع خود را با سود خوبی برگزار کردند. حجت‌الله صیدی افزود: مجمع شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی نیز به زودی با افزایش سود حداقل ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته برگزار خواهد شد.

افزایش سود ۲۶ درصدی «وخوارزم»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، وی با بیان اینکه «وخوارزم» پرتفوی خود را تقویت کرده است، اظهار کرد: ما فعلا وارد صنعت جدیدی نشده‌ایم و هلدینگ‌هایی که از پیش فعال شده‌ بودند را در سال گذشته تقویت کرده‌ایم. وی با اشاره به عملکرد مثبت شرکت‌های زیرگروه اظهار کرد: خوشبختانه در هلدینگ برق وانرژی سپهر موفق به انجام تجاری‌سازی شده‌ایم که سودآوری خوبی را به ارمغان آورد، همچنین مجموعه سینا‌دارو خط جدید تک‌دوز خود را افتتاح کرد که این نیز خبر خوبی برای مجموعه سرمایه‌گذاری خوارزمی بود.
    صیدی ادامه داد: همچنین ما در شرکت توسعه ساختمان خوارزمی نیز سود مناسبی را به‌دست آورده‌ایم و شرکت توسعه مدیریت خوارزمی نیز سود خوبی را حاصل کرده است. وی با اشاره به فعالیت این مجموعه در حوزه معدن اظهار کرد: در زمان حاضر وارد زمینه کاری فلزات گرانبها شده‌ایم و مطالعاتی در این‌باره از سوی هلدینگ توسعه معادن صدر جهان انجام شده است. وی افزود:در این زمینه پروژه تولید فروآلیاژ از سوی این هلدینگ در زنجان شروع شده و مطالعات برای فعالیت در زمینه طلا نیز در حال انجام است. صیدی اظهار کرد: دارایی‌های گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی در زمان حاضر حدود 6 هزار میلیارد تومان است و دارایی‌های خود شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به
    2400 میلیارد تومان رسیده است. مدیرعامل سرمایه‌گذاری خوارزمی در پاسخ به اینکه افزایش سرمایه این شرکت که چند ماه پیش اجرایی شد، در چه مواردی به کار برده شده است، اظهار کرد: بخشی از این افزایش سرمایه به بحث معدن و بخش دیگر آن به توسعه هلدینگ برق و انرژی سپهر تعلق گرفته و بخشی نیز صرف فعالیت در حوزه نفت و گاز پتروشیمی شده است. وی در پاسخ به اینکه آیا ورود جدی به حوزه نفت و گاز پتروشیمی داشته‌اید، اظهار کرد: فعلا پروژه جدید و جدی در کشور وجود ندارد تا ما علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در آن باشیم. وی اظهار کرد: خوشبختانه به‌رغم اینکه سال مالی سختی را شرکت‌های فعال در بازار سرمایه پشت‌سر گذاشته‌اند اما شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی موفق به افزایش سوددهی خود شده‌ است.

     

    برچسب ها