عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

راه ماندگاری در بورس، خرید و فروش بر اساس تحلیل و استراتژی

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: راه ماندگاری در بورس، خرید و فروش بر اساس تحلیل و استراتژی مشخص است.

راه ماندگاری در بورس، خرید و فروش بر اساس تحلیل و استراتژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، سید رضا پاورسی تحلیلگر و فعال بازار سرمایه بیان کرد: ورود به بازی برخی افراد معلوم الحال و یا بازی خوردن بارفتار سفته بازانه، می تواند برای سهامداران دردسر آفرین باشد.

    وی ضمن انتقاد از رفتارهای هیجانی برخی سهامداران گفت: بورس با سود و زیان همراه است و کسانیکه در بازار بورس سرمایه گذاری می کنند، باید پذیرای ریسک این بازار باشند.

    این کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از هیاهو و تجمع برخی سهامداران در مقابل تالار معاملات بورس تهران افزود: رفتارهای اینچنینی علاوه بر اینکه هیچ منفعتی برای این افراد ندارد، فضای کسب و کار بورس و سهامداران دیگر را هم ناآرام و پر تنش می کند.

    پاروسی تاکید کرد: راه پیگیری مطالبات از مسیر قانون و دستگاه قضا می گذرد و می بایست همه به اجرای قانون تن دهند.
    وی تصریح کرد: موضوع شرکت کنتور سازی و اتهام کلاهبرداری مدیران آن در حال بررسی و پیگیری است و اطلاعات واصله نشان می دهد سازمان بورس به عنوان مدعی این پرونده، رفتار درستی را در پیش گرفته است.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: تاکنون 5 عنوان مجرمانه از جمله کوتاهی در ارائه اطلاعات (موضوع ماده 45 قانون بازار)، ارائه اطلاعات خلاف واقع به سازمان بورس (موضوع ماده 16 قانون ابزارها)، تخلف در تهیه صورت‌های مالی موضوع بند 3 ماده 49 قانون بازار سرمایه و در کنار این موارد 2 عنوان مجرمانه دستکاری در بازار و سوء استفاده از اطلاعات نهانی در مورد مدیرعامل شرکت کنتور سازی، اعضای هیات مدیره و حسابرس شرکت اعلام شده که عناوین مجرمانه مطرح شده بحث کلاهبرداری است.

    پاورسی افزود: شرایط بازار سرمایه عادی و روند معاملات کاملا طبیعی است و با شکل گیری رونق اقتصادی و همینطور واقعی شدن نرخ ارز می توان به رونق بیشتر بازار سهام هم امیدوار بود.

    وی تاکید کرد: راه ماندگاری در بورس و دوام در آن ، اینست که ، بر اساس تحلیل و استراتژی شخصی و منطقی عمل شود و سهامدار وارد بازی دلالان و سفته بازان نشوند.

    این کارشناس بازار سرمایه در انتها خاطر نشان کرد: اگر سهامداران وارد بازی های خرید گروهی و یا تقلید از برخی فعالان بازار شوند، نمی توانند زیان ناشی از رفتار خود را متوجه افراد دیگر کنند.

    برچسب ها