عصر خودرو

کشتی آرای اعلام کرد:

دلایل افزایش قیمت طلا

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلایل این افزایش قیمت را تشریح کرد و گفت: روند افزایشی یا کاهشی قیمت طلا در روزهای آینده مشخص نیست.

دلایل افزایش قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای گفت: هفته گذشته چند اتفاق همزمان رخ داد که باعث شد به یکباره قیمت جهانی طلا سیر صعودی پیدا کند.

    وی افزود: یکی از عوامل تاثیر گذار طوفان "هاروی" بود که بر روی قیمت نفت تاثیر مستقیم گذاشته چرا که ایالتی که در آن طوفان اتفاق افتاده یعنی ایالت تگزاس در نفت و شاخص های اقتصادی دیگر مطرح است، همین موضوع باعث شد ارزش دلار کاهش پیدا کند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه داد: این طوفان بسیاری از شاخص های اقتصادی و همچنین ارزش سهام در آمریکا را با کاهش روبرو کرد و کاهش ارزش سهام نیز باعث شد قیمت دلار با کاهش بیشتری همراه شود. این عوامل در مجموع باعث شد در روزهای گذشته قیمت جهانی طلا 34 دلار افزایش پیدا کند که این رقم افزایش برای طلا بسیار قابل توجه است.

    کشتی آرای عنوان کرد: همچنین در بازار داخلی با توجه به تقاضایی که برای ارز وجود دارد قیمت ارز نیز افزایش پیدا کرده است. این اتفاق باعث شد که قیمت سکه امروز نسبت به هفته گذشته 21 هزار تومان افزایش پیدا کند و هرگرم طلای 18 عیار هم حدود 5000 تومان نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت پیدا کرده است. این موارد همگی باعث افزایش قیمت در بازار طلا شده است.

    وی اضافه کرد: افزایش قیمتی که امروز اتفاق افتاده ناشی از افزایش قیمت جهانی است و ارتباط مستقیمی به طوفان تگزاس ندارد، بلکه طوفان باعث افزایش قیمت جهانی شده است و بازار داخلی ما هم از این افزایش تاثیر پذیرفته است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد که نمی توان پیش‌بینی برای روزهای آینده داشت چرا که هیچ کس قادر به پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی ممکن است در جهت بالا رفتن و یا پایین آمدن قیمت ها در روزهای آینده رخ دهد.

    برچسب ها