عصر خودرو

افزایش موجودی نفت آمریکا قیمت را نزولی کرد

برنت ۴۸ دلاری شد

عصر بازار: پس از بدون تغییر نگاه داشتن نرخ بهره توسط فدرال رزرو و گزارش هفتگی دولت در مورد میزان ذخایر نفتی،‌ قیمت نفت در بازار معاملات آتی روز پنجشنبه سقوط کرد.

برنت ۴۸ دلاری شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد نیوز، به نقل از رویترز، ‌در پی گزارش دولت آمریکا در مورد افزایش موجود نفتی در روز چهارشنبه شاخص جهانی و ایالات متحده نفت خام با توقف رشد مواجه شدند.

    هر بشکه نفت آمریکا با 28 سنت کاهش قیمت معادل 45 دلار و 66 سنت معامله شد. این در حالی بود که در روز گذشته نفت آمریکا پس از سه روز افت قیمت، رشد شش درصدی را تجربه کرده بود.

    همچنین پس از رشد پنج درصدی در جلسه گذشته، در جریان معاملات امروز، قیمت هر بشکه نفت برنت با کاهش 18 سنتی به 48 دلار و 87 سنت رسید.

    ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد بازار اعلام کرد: «به نظر می‌رسد با باز شدن بازارهای آمریکا و اروپا در جلسه جاری، قیمت نفت همانند روز گذشته روند صعودی به خود بگیرد.»

    آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه نشان می‌دهد که میزان ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته افزایش داشته در حالی که میزان موجودی بنزین و محصولات تقطیری بیش از حد انتظار کاهش داشته است.

    با وجود اینکه بالا رفتن میزان ذخایر نفتی طبق انتظارات معامله‌گران بود ولی مقدار افزایش آن کمتر از 4.1 میلیون بشکه گزارش شده توسط گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا بود.

    ذخایر نفتی در کوشینک،‌ مرکز تحویل نفت آمریکا، با سقوط 785 هزار بشکه‌ای مواجه شد. همچنین موجودی بنزین و محصولات تقطیری بیش از حد انتظار کاهش داشته است.

    پیش از این، فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را ثابت نگاه داشت و صریحا اعلام کرد که افزایش نرخ بهره در نشست آینده اتفاق خواهد افتاد. سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری تغییر ندهد ولی تعیین ماه دسامبر به عنوان زمان افزایش نرخ بهره، آنها را شگفت‌زده کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها