عصر خودرو

هفته گذشته رقم خورد؛

افزایش دوبرابری حجم و ارزش معاملات آتی سکه

عصر بازار- معاملات آتی سکه طی هفته گذشته در بورس کالای ایران با افزایش حدودا دو برابری به ۴۷ هزار و ۶۱۵ قرارداد و ارزش آن نیز به ۶ هزار و ۵۴۳ میلیارد ریال رسید.

افزایش دوبرابری حجم و ارزش معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، این در حالی است پس از انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکا که رشد ضعیفتر از حد انتظار در ماه گذشته را نشان می داد قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه بازارهای آسیا  به 1325 دلار رسیده است. البته قیمت طلا برای لحظاتی پس از انتشار آمارهای اشتغال به بیش از 1334 دلار رسید که این بالاترین رقم از نوامبر( 10 ماه گذشته ) بوده است.

    قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفته گذشته با رشد 2.5 درصدی روبرو شده است و بیش از 4 درصد رشد برای اگوست  ثبت کرد که بیشترین رشد ماهانه از ژانویه بود.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته ، سررسید اردیبهشت ماه سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 39 هزار و 830 قرارداد را به ارزش 5 هزار و 521 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید اسفند ماه سال جاری با 4 هزار و 810 قرارداد به ارزش 647 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم بازار آتی نیز قرارداد شهریور ماه سال جاری قرارگرفت؛ به طوری که با یک هزار و 390 قرارداد به 171 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید آبان ماه نیز با 980 قرارداد به ارزش 124 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی قرار گرفت. در پایان نیز سررسید دی ماه با 605 قرارداد به ارزش 78 میلیارد ریال در جایگاه های آخر ایستاد.

    معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنج شنبه) نشان می دهد در مجموع  3هزار و 678 قرارداد منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز چهارشنبه، هر 5 سر رسید فعال بازار آتی بورس کالا با روند نزولی رو به رو شدند، به طوری که بر اساس آمار معاملات سکه تحویل شهریور ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 229 هزار تومان، کاهش 0.23درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 261 هزار تومان رشد 0.22 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل دی ماه امسال نیز با نرخ یک میلیون و 299 هزار تومان به فروش رسید و افت قیمت 0.21 درصدی را تجربه کرد.  سررسید اسفند ماه هم با نرخ یک میلیون و 338 هزار تومان معامله و با کاهش 0.31درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید اردیبهشت ماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون 378 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.34درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها