عصر خودرو

دلایل رکورد شکنی طلا در هفته گذشته چه بود؟

عصر بازار- بازار طلا در هفته گذشته شرایط متفاوتی از قبل داشت و نرخ انواع طلا با افزایش معنادار و قابل ملاحظه‌ قیمت همراه شد؛ به گونه ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار رکورد پنج ساله‌اش را شکست و با افزایش ۵۰۰۰ تومانی، از ۱۲۳ هزار تومان هم گذر کرد.

دلایل رکورد شکنی طلا در هفته گذشته چه بود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در روز 31 شهریور 118 هزار و 688 تومان در بازار عرضه شد و از این روز به بعد روند افزایشی قیمت‌ها در بازار طلا آغاز شد. در روزهای ابتدایی شهریور قیمت طلا به بیش از 119 هزار تومان رسید و بعد از آن به حدود 121 هزار تومان صعود کرد.

    این حرکت افزایشی قیمت طلا ادامه دار بود و روز هشتم شهریور به 122 هزار و 500 تومان رسید و نهم شهریور رکورد پنج ساله خودر ا شکست و از گرمی 123 هزار تومان گذر کرد.

    بررسی قیمت‌ هر گرم طلای 18 عیار نشان می دهد از اواخر مرداد تا 10 روز اول شهریور با افزایش حدود 5000 تومانی همراه بوده است.

    همین وضعیت برای هر مثقال طلا نیز وجود داشت؛ به گونه ای که حدود 10 روز گذشته هر مثقال طلا 21 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و از 514 هزار تومان به 535 هزار و 400 تومان در روز نهم شهریور رسید که این قیمت برای این نوع طلا نیز رکورد جدیدی به حساب می آید.

    هر اونس طلا در بازار نیز با تغییرات زیادی در همین بازی زمانی همراه شد و از نرخ 1286 دلار در اواخر مرداد گذر کرد و به 1325 دلار در پایان 10 روز اول شهریور ماه رسید.

    در این باره رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفته که در روزهای گذشته طوفانی که در آمریکا اتفاق افتاده باعث شده خیلی از مسائل اقتصادی تحت تاثیر قرار بگیرند.

    به گفته وی، این طوفان آن قدر در اقتصاد منطقه آمریکا اثر گذاشته است که ارزش دلار تضعیف شده است و از طرفی چون این طوفان در تگزاس رخ داده باعث شده خیلی از شاخص‌های ارزش سهام در آن منطقه به شدت کاهش پیدا کند.

    البته رئیس اتحادیه طلا و جواهر دیگر عامل گرانی در بازار طلا را بالا رفتن ارزش یورو در مقابل دلار می داند و می گوید افزایش نرخ یورو باعث شده ارزش دلار کاهش پیدا کند و در نتیجه قیمت طلا با توجه به کاهش ارزش دلار بالا رود.

    برچسب ها