عصر خودرو

افت ۰.۴ درصدی شاخص کل در شرایط گوشه‌گیری لیدرهای تالار شیشه‌ای

عصربازار: آخرین روز معاملاتی این هفته بورس اوراق بهادار در حالی به پایان رسید که شاخص کل افت ۰.۴ درصدی داشته است.

افت ۰.۴ درصدی شاخص کل در شرایط گوشه‌گیری لیدرهای تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، دومین هفته حرکت بازار سرمایه بر ریل بسته رونق اقتصادی دولت در حالی به پایان رسید که شاخص کل 0.4 درصد افت داشته است. بورس اوراق بهادار آخرین روز هفته را در حالی به پایان رساند که پس از افت و خیزهای اندک، با کمتر از یک واحد مثبت شدن در روز پایانی، در شاخص 62 هزار و 923 واحد متوقف شد.
    در بازار امروز حقیقی ها بر خلاف روز گذشته، تحرک اندکی داشتند و حتی تحرک آن ها از سایر روزهای عادی بازار هم کمتر بود، به نحوی که حقیقی ها در سمت فروش تنها 8 درصد از فروش کل سهام بازار را به خود اختصاص دادند و در سمت خرید سهام نیز اشتراک 9 درصدی داشتند.
    نکته قابل توجهی که در بازار امروز به چشم می خورد این است که ارزش کل خرید و فروش ها یکسان بود و نه پولی وارد بازار شد و نه پولی از این بازار خارج شد.

    در جریان معاملات امروز گروه شاخص تک سهم سایر معادن که سهم «کماسه» را دارد، مانند روزهای پیشین هفته بیشترین رشد گروهی را با بازده حدود 5 درصد به خود اختصاص داد. پس از آن نیز گروه غذایی به جز قند در صدر بیشترین بازدهی قرار داشت که البته فقط 0.7 درصد بازدهی مثبت داشته است. گروه سهام خودرو نیز امروز 1.1 درصد بازدهی منفی داشت که سردمدار بیشترین بازدهی منفی در بازار امروز بود. گفتنی است اولین هفته معاملاتی آبان ماه در حالی تمام شد که خبری از حرکت های هیجانی در گروه های خودرویی، پتروشیمی و پالایشگاهی و همینطور گروه بانکی که پیش از این به عنوان لیدرهای بازار شناخته می شدند، دیده نشد.

    در پایان معاملات امروز نمادهای «فولاد» و «فارس» بیشترین تاثیرگذاری مثبت را در شاخص داشتند، در حالی که «خودرو» و «تاپیکو» بیشترین تاثیر گذاری منفی را در شاخص امروز داشتند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها