عصر خودرو

در ۵ ماه اول ۹۶ در بازار سرمایه؛

مانده اوراق منتشره تامین مالی به ۳۰۰ هزار میلیارد رسید

عصر بازار- به گزارش مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات سازمان بورس و اوراق بهادار، مانده اوراق منتشره تامین مالی در بازار سرمایه به ۳۰۰ هزار میلیارد رسید.

مانده اوراق منتشره تامین مالی به ۳۰۰ هزار میلیارد رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، این مرکز در گزارشی علام کرد: آمار انتشار انواع ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه برای 5 ماه ابتدایی سال 96 بالغ بر 13 هزار میلیارد ریال شده است.

    بر اساس این گزارش، ارزش معاملات در بازار سرمایه برای پنج ماه ابتدایی سال 96 رقم 715 هزار میلیارد ریال را نشان می دهد.

    همچنین مانده اوراق منتشره به تفکیک اوراق مشارکت، اجاره، سلف، مرابحه، اسناد خزانه اسلامی، معاملات ثانویه اوراق مشارکت شهرداری‌ها و دولت و انتشار و معامله ثانویه اوراق بهادار شرکتی در بازار سرمایه طی پنج ماه به بیش از 300 هزار میلیارد رسیده است. 

    در مردادماه 96 ، شاخص کل بورس تهران، به 82 هزار و 372 واحد رسید که نسبت به ابتدای سال 96 حدود 7 درصد و نسبت به ابتدای سال 95 حدود 3 درصد افزایش نشان می دهد.

    همچنین شاخص کل فرابورس در مرداد 96، به 937 واحد رسید که نسبت به ابتدای سال 96 بیش از  7 درصد و نسبت به ابتدای سال 95 بیش از 16 درصد افزایش را نشان می دهد.

    بر پایه گزارش مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات سازمان بورس و اوراق بهادار ،   ارزش کل بازارها در مرداد ماه 96 برابر با 4.987 هزار میلیارد ریال است که نسبت به ابتدای سال 96  حدود 2 درصد افزایش را نشان می دهد.  ضمن اینکه ارزش بازار تمامی بازارها در انتهای مرداد 96 نسبت به ابتدای سال رشد داشته است. 


    در جدول 1 شاخص های اصلی در بورس تهران و فرابورس به صورت خلاصه آمده است.

    جدول 2 نشان دهنده ارزش بازار به تفکیک اوراق صکوک، اوراق مشتقه و سهام است.


    جدول 3 نشان دهنده ارزش معاملات در بازار سرمایه به تفکیک بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران و بورس‌های کالایی (کالا و انرژی) است. 
     

    جدول 4 مربوط به آمار تأمین مالی در بازار سرمایه است.
     


    جدول 5 نشان دهنده آمار انتشار انواع ابزارهای تأمین مالی در بازار سرمایه است .
     

     

    جدول 6 مربوط به مانده اوراق منتشره به تفکیک اوراق مشارکت، اجاره، سلف، مرابحه، اسناد خزانه اسلامی، معاملات ثانویه اوراق مشارکت شهرداری‌ها و دولت و انتشار و معامله ثانویه اوراق بهادار شرکتی در بازار سرمایه است.

    برچسب ها