عصر خودرو

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد خبر داد:

کشف معدن سنگ آهن با ذخیره ۲ میلیارد تن و عیار ۷۰ درصد در یزد

عصر بازار- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد از کشف معدن سنگ آهن با ذخیره ۲ میلیارد تن و عیار ۷۰ درصد در یزد خبر داد.

کشف معدن سنگ آهن با ذخیره ۲ میلیارد تن و عیار ۷۰ درصد در یزد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمدرضا علمدار یزدی عصر امروز در نشستی خبری با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه به تازگی در استان یزد معدنی کشف شده که از نظر ذخیره و عیار در کشور و دنیا بی‌نظیر است، اظهار داشت: معدنی با ذخیره 2 میلیارد تن و عیار 70 درصد در عمق هزار و 500 کیلومتری زمین کشف شده است.

    وی با اشاره به اینکه کل ذخائر سنگ آهن ایران 3 میلیارد تن است، عنوان کرد: این معدن ظرفیتی عظیم در استان یزد و کشور به شمار می رود.

    علمدار یزدی ادامه داد: در مجموع 90 درصد استان یزد پهنه معدنی است که 28 پهنه امیدبخش و قابل توجه در آن اکتشاف شده است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موفقیت‌های استان یزد در زمینه تجارت و صادرات عنوان کرد: میز صادرات کاشی و سرامیک کشور همچنین میز صادرات خیار سبز گلخانه ای کشور به استان یزد سپرده شده است.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد بیان کرد: یزد هشتمین استان برتر صادر کننده کشور است و عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان شامل کاشی و سرامیک، پسته و محصولات نساجی است.

    علمدار یزدی اظهار داشت: با گشایشی که در اقتصاد استان و کشور اتفاق افتاده، ارزش کل صادراتی استان یزد 12 میلیون دلار افزایش یافته و به عدد 496 میلیون دلار رسیده است.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقداماتی که در استان یزد در راستای رفع مشکلات صنایع اتفاق افتاده است، بیان کرد: تاکنون 38 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان یزد ایجاد شده که 2 هزار و 366 مصوبه داشته است.

    علمدار یزدی خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات واحدهای صنعتی مربوط به مباحث بانکی با هزار و 836 مورد بوده و موارد دیگر نظیر بیمه، مالیات، برق، گاز و ... نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته است.

    وی افزود: بررسی این مشکلات امسال نیز با قوت ادامه دارد و تاکنون 641 مورد از واحدهای صنعتی برای بررسی مشکلات خود در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند.

    برچسب ها