عصر خودرو

معاون وزیر صنعت عنوان کرد:

تعادل قیمت و حمایت از تولید داخلی با عرضه مستمر شمش فولاد در بورس کالا

عصر بازار- وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت جلساتی را با ذینفعان برگزار کرد و مقرر شد واحدهای ذوبی ۵۰ درصد تولیدات خود را در بورس کالا برای مصرف داخل عرضه و قیمت آن را براساس میانگین ۱۵ روز گذشته از چهار سایت معتبر جهانی استخراج کنند.

تعادل قیمت و حمایت از تولید داخلی با عرضه مستمر شمش فولاد در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجمن فولاد و بورس را مسوولان تعیین قیمت این کالا اعلام کرد و افزود: برای تنظیم قیمت و تعادل عرضه و تقاضا، به هیات دولت کاهش حقوق ورودی شمش پیشنهاد شده است.

    جعفر سرقینی از پیشنهاد کاهش حقوق ورودی شمش به هیات دولت خبر داد و گفت: قیمت فولاد همواره تحت تاثیر شرایط بازار جهانی است و با توجه به تغییرات قابل توجه قیمت جهانی فولاد، شاهد افزایش نرخ بوده ایم.

    وی درباره برخی انتقادها از قیمت 50 دلاری فروش فولاد خام به تولیدکنندگان داخلی، افزود: در سه ماهه گذشته تغییرات قابل توجهی در قیمت جهانی فولاد اتفاق افتاده است.

    وی افزایش قیمت شمش در بازار چین از 395 دلار در اردیبهشت ماه امسال به 570 دلار در هفته گذشته را به عنوان نمونه‌ای از روند افزایشی قیمت فولاد در بازارهای جهانی برشمرد و افزود: این افزایش دلایل مختلفی مانند کاهش تولید درکشورهای بزرگ تولید کننده فولاد، افزایش تقاضا و وضع نهاده های تاثیرگذار بر بهای تمام شده فولاد در سطح جهانی مانند الکترود، نسوزها، فرو آلیاژها دارد.

    این مقام مسوول پیامدهای روانی بازار بر اثر این افزایش قیمت را موجب رونق بخشیدن به بازار مصرف در داخل دانست و ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت جلساتی را با ذینفعان برگزار کرد و مقرر شد واحدهای ذوبی 50 درصد تولیدات خود را در بورس کالا برای مصرف داخل عرضه و قیمت آن را براساس میانگین 15 روز گذشته از چهار سایت معتبر جهانی استخراج کنند.

    براساس سند چشم انداز 1404 ظرفیت تولید فولاد رقم 55 میلیون تن پیش بینی شده و برآورد می شود با تحقق این توان، میزان صادرات هم به حدود 20 میلیون تن برسد.

    جمهوری اسلامی ایران اکنون چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و در افق 1404 با افزایش تولید، دستیابی به جایگاه هفتمین تولید کننده، دور از دسترس نیست.

    برچسب ها