عصر خودرو

تحول عظیم کشور در حوزه برق و انرژی

عصر بازار- علی اکبر صالحی روز پنجشنبه در جریان افتتاح پست ۶۳ کیلووات منطقه پونک قزوین افزود: توفیق خدمت رسانی به مردم را داشتن در کنار ایرانی و مسلمان بودن ویژگی مهمی هستند که ما باید به آن بالیده و بابتش از خداوند شاکر باشیم.

تحول عظیم کشور در حوزه برق و انرژی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در اوایل انقلاب کل مصرف برق کشور چهار هزار مگاوات بود ولی اکنون پیک مصرف کشور به 55 هزار مگاوات رسیده که نشان‌دهنده تحول بسیار بزرگ در کشور در زمینه انرژی است‌.
    صالحی افزود: تامین برق 55 هزار کیلو واتی برای کشور در این شرایط به واقع نعمت بزرگی است و قابل ستایش است ، چون در کشورهای توسعه یافته کمتر کشوری را مثل ایران سراغ داریم که توانسته باشد این گونه برق خود را تامین کند.
    رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این تحولات بزرگ در کشور و از جمله در بخش انرژی و در وزارت نیرو از چشم انداز شهیدانی مانند عباسپور وزیر نیرو در دولت موقت نشات گرفته شده که به ایجاد سازندگی و آموزش در وزارت دست زد، چون که آن زمان دانشگاه ها و مراکز آموزش بسته بودند‌.
    صالحی ادامه داد: ایران اکنون نسبت به کشورهای منطقه از جمله ترکیه در تامین انرژی بسیار موفق‌تر عمل کرده است به گونه ای که در شهر استانبول آب و برق جیره‌بندی است.
    معاون رئیس جمهوری افزود: بسیاری از تجهیزات وزارت نیرو اکنون ساخته و پرداخته متخصصان ایرانی است که توانسته ایم در زمینه تولید و تامین برق و آب کشور به خود اتکایی برسیم.
    صالحی ادامه داد: این یک افتخار بزرگ است که در شرایط جنگ تحمیلی، تحریم‌های فلج کننده و بی تجربگی مسئولان پس از انقلاب، کشور به چنین تحولاتی دست یافته و از این بابت باید قدردان خداوند باشیم.
    وی ادامه داد: وزارت نیرو اکنون به یکی از موفق ترین وزارتخانه ها تبدیل شده است هرچند با برخی مشکلات نیز مواجه است که می توان شاهد رفع آنها بود.
    صالحی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: نیروگاه هسته ای بوشهر سالیانه هفت میلیارد کیلووات ساعت برق به قیمت یک و نیم سنت به وزارت نیرو می فروشد و حدود هفت هزار میلیارد ریال به این دلیل از وزارت نیرو طلب دارد.
    وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید عباسپور وزیر نیرو در دولت موقت،افزود: وی در زمان مسئولیت خود خشت اول را در وزارت نیرو محکم و درست گذاشت و اکنون این وزارتخانه به مجموعه ای مقتدر و توانمند تبدیل شده است.
    صالحی در پایان از خدمات آقای چیت چیان وزیر نیرو در دولت یازدهم قدردانی کرد و افزود: وی یکی از فعال ترین و زحمت کش ترین افراد کابینه دولت یازدهم بودند و همیشه اعضای کابینه را با قرائت زیبای خود به فیض می رسانند.

    برچسب ها