عصر خودرو

راه های رفع موانع تجارت میان ایران و پاکستان بررسی شد

عصر بازار- در جلسه مشترک سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور پاکستان با برخی اعضای شورای تجاری ایران و پاکستان، راهکارهای تسهیل تجارت بین دو کشور از جمله لزوم عملیاتی شدن سریع تر نقل و انتقالات بانکی بین دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

راه های رفع موانع تجارت میان ایران و پاکستان بررسی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این نشست که در محل دفتر فدراسیون اتاق های بازرگانی ایران و پاکستان در پیشاور برگزار شد، علاوه بر محمدباقر بیگی سرکنسول کشورمان در پیشاور، سید علیرضا رضوی رئیس شورای تجارت ایران و پاکستان، رشید احمد پاراچا نایب رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعتی در ایالت خیبرپختونخوا، دو نفر از نمایندگان مجلس ایالتی و بیش از 40 نفر از اعضای فدراسیون و تجار پاکستانی حضور داشتند.

    محمدباقر بیگی ضمن پاسخگویی به سوال های مطرح شده از سوی فعالان تجاری پاکستان، از آنان برای حضور در نمایشگاه بین المللی تهران دعوت کرد.

    رئیس شورای تجاری ایران و پاکستان نیز در این نشست، خواهان کمک نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در پاکستان به رفع موانع موجود در مسیر صادرات برخی محصولات پاکستان به ایران شد.

    دیگر مسئولان پاکستانی حاضر در این جلسه نیز خواهان برقراری پرواز مستقیم اسلام آباد- تهران و یا پیشاور- مشهد با هدف سهولت رفت و آمد تجار و کاهش هزینه های تردد شدند.

    این شورا که سال گذشته و در جهت کمک به افزایش روابط تجاری اقتصادی تأسیس شده، قرار است در ماه نوامبر با برگزاری همایشی در لاهور میزبان تجار ایرانی و مقامات برخی از اتاق های بازرگانی کشورمان باشد.

    برچسب ها