عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی؛

بورس آسیا باز هم جهش زد

دلار در مقابل یورو خوش درخشید

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه به دلیل آمار قوی رشد اقتصادی آمریکا و چین، افزایش یافت و شاخص دلار هم بار دیگر تقویت شد.

بورس آسیا باز هم جهش زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، به دنبال انتشار آمار امیدوار کننده از عملکرد دو اقتصاد اول جهان یعنی آمریکا و چین، شاخص بورس کشورهای آسیایی حرکت بر روی نوار افزایشی خود را ادامه داد؛ ضمن اینکه شاخص دلار بار دیگر جهش زد. 

    این در حالی است که اخبار اقتصادی چین و آمریکا موجب شد تا اشتها برای سرمایه گذاری جهانی در حوزه های پر ریسک افزایش پیدا کند.  در همین حال حجم تولیدات کارخانجات چینی در ماه جاری میلادی در مقایسه با ماه قبل از آن 3 دهم درصد رشد یافت و رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم سال 2017 میلادی 3 درصد عنوان شد که به دنبال آن شاخص بورس این کشور هم بالا آمد.

    در همین حال شاخص بورس «شانگهای» در ماه جاری میلادی در مجموع 3 درصد میل صعودی به خود گرفت و یوآن در مقابل دلار 2 درصد قدرت نمایی کرد که بیشترین میزان روبه رشد یوآن در مقابل دلار در سال 2017 میلای محسوب می شود. 

    همچنین میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با 2 دهم درصد روند صعودی روبرو شد. و در ژاپن شاخص بورس «نیکی» 6 دهم درصد افزایش یافت که بیشترین رقم در 2 هفته اخیر است.

    شاخص دلار آمریکا در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان به 92.868 واحد افزایش یافت؛ ضمن اینکه هر دلار در برابر 110.40 ین رسید که حاکی از روند روبه رشد دلار در مقابل پول ژاپن است. 

    اما یورو به 1.1894 دلار کاهش یافت که گمانه زنی ها بر سر شروع مجدد اعتراضات بانک مرکزی اروپا در مقابل افزایش ارزش یورو موجب روند نزولی این ارز شد. 

    هر اونس طلای جهانی هم به یکهزار و 307 دلار و 44 سنت کاهش یافت.

    برچسب ها