عصر خودرو

یزدان سیف:

خرید دانه‌های روغنی از ۱۹۳ هزارتن گذشت

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:تاکنون ۷۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران معادل ۶۶ درصد بهای گندم های تحویلی پرداخت شد.

خرید دانه‌های روغنی از ۱۹۳ هزارتن گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت 8 میلیون و 800 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 14 هزار و 500 میلیارد ریال از گندمکاران 31 استان کشور خریداری شده است.

    وی افزود: تاکنون 75 هزار و 500 میلیارد ریال مطالبات گندمکاران معادل 66 درصد بهای گندم های تحویلی پرداخت و مابقی پس از تامین منابع مالی به مرور به حساب کشاورزان واریز می شود.

    سیف تصریح کرد: خوزستان با یک میلیون و 353 هزارتن،گلستان با یک میلیون و 103 هزارتن،فارس با 898 هزارتن و کرمانشاه با 645 هزارتن از استان های تولیدکننده برتر گندم به شمار می روند.

    مدیرعامل بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان فصل به 9 میلیون تن خواهد رسید، بیان کرد:  علی رغم کاهش خرید 2.5 میلیون تن گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، روند خودکفایی گندم همچنان استمرار دارد.

    آغاز برداشت سویا از هفته آینده

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت خرید دانه های روغنی گفت: از ابتدای فصل برداشت 193 هزار و 890 تن انواع دانه های روغنی شامل کلزا،گلرنگ و آفتابگردان با ارزش بالغ بر 520 میلیارد ریال خریداری شد و تمامی وجوه آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

    وی با اشاره به اینکه خرید کلزا به اتمام رسیده است، افزود: از این میزان 180 هزار و 890 تن کلزا با ارزش بالغ بر 4 هزار و 975 میلیارد ریال خریداری شد که این رقم بیانگر رشد 270 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

    سیف با اشاره به اینکه فرآیند خرید آفتابگردان و گلرنگ همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: برداشت سویا نیز از هفته آینده آغاز خواهد شد .

    به گفته وی تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که میزان خرید تضمینی دانه های روغنی به 420 هزارتن معادل دوبرابر سال گذشته برسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو