عصر خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت‌و‌گو با میزان:

کاهش قیمت جوجه یک روزه

عصر بازار- با توجه به گرانی مرغ در ماه‌های اخیر و کمبود جوجه یک روزه در بازار، در هفته جاری شاهد عرضه این محصول با قیمت مناسب در بورس بوده‌ایم که با این وجود پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ کاهش یابد.

کاهش قیمت جوجه یک روزه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از میزان، قیمت مرغ از ماه‌های گذشته با افزایش روبرو بوده و تا کیلویی 9 هزار تومان و یا بیشتر در خرده فروشی‌ها رسیده است.

    این در حالی است که سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی در این باره گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با تولیدکنندگان جوجه یک روزه مقرر شد که از ابتدای شهریورماه 20 درصد از تولید خود را در بازار بورس با قیمت پایه 1700 تومان و نوسان مثبت و منفی 15 درصد عرضه کنند، از سوی دیگر نیز 20 درصد را خود با قیمت قطعه‌ای 1800 تومان و 10 درصد را نیز در اختیار اتحادیه قرار دهند تا با همین قیمت در اختیار مرغداران قرار دهد.

    وی در ادامه افزود: با آغاز اجرای این طرح و استقبال مناسب مرغداران قیمت جوجه یک روزه شکسته شد و به کمتر از 2200 تومان در بازار رسیده است که امیدواریم با ادامه آن قیمت جوجه یک روزه به نرخ منطقی خود بازگردد و مرغداران بتوانند هزینه‌های تولیدشان را به گونه‌ای کنترل کنند که قیمت گوشت مرغ نیز متعادل شود.

    به علاوه یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری میزان، علت گرانی مرغ را نبود جوجه یک روزه در بازار و کمبود آن می‌داند و این در حالی است که با وجود عرضه این محصول در بورس کالا و تفاهمات فراوان در این باره همچنان شاهد گرانی مرغ در بازار هستیم.

    وی در ادامه تصریح کرد: قیمت مرغ طی سه هفته و حتی یک ماه اخیر افزایش و نوسان نداشته و ثابت مانده است و هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری5 هزارو 500 تومان و گوشت مرغ آماده مصرف کیلویی 8 هزار و 300 تومان در بازار خرده‌فروشی به دست مردم می‌رسد که نسبت به بازه زمانی مذکور تغییر محسوسی نداشته است.

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در توضیح تغییرات قیمت تخم مرغ نیز یادآور شد: قیمت هر کیلو تخم مرغ به 4 هزار و 500 تومان در عمده فروشی‌ها و برای مصرف کننده به 5 هزار و 500 تا 6 هزار تومان رسیده است.

    برچسب ها