عصر خودرو

بهبود جزئی وضعیت گروه خودرو در هفته اخیر

عصر بازار- بازدهی گروه خودرو در هفته ای که گذشت ۱ درصد رشد داشت و شاخص از ارتفاع ۱۸ هزار و ۵۳ واحد شروع هفته به ۱۸ هزار و ۱۵۰ واحد در آخرین روز کاری رسید.

بهبود جزئی وضعیت گروه خودرو در هفته اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در هفته جاری شاهد رشد 28 درصدی و 15 درصدی میانگین حجم و ارزش معاملات در مقایسه با هفته گذشته بودیم.

    اولین روز کاری هفته، گروه خودرو  ارتفاع 18 هزار واحدی را از دست داد  و شاخص با عقبگرد 57 واحدی در ارتفاع 17 هزار و 996 واحد نشست.

    روز دوم هفته، در نیمه دوم بازار گروه سبز و متعادل شد و توانست کانال 18 هزار واحدی را پس بگیرد، در این روز سایپا در خصوص صورت مالی تلفیقی سال 95 شفاف سازی کرد که مطابق آن سود خالص 308 میلیارد تومانی به زیان 340 میلیارد تومانی و سود انباشته 5 میلیارد تومانی به زیان انباشته 3554 میلیارد تومانی تبدیل کرد.

    سومین روز اکثر نمادهای گروه به جز دو نماد خاهن و خمحرکه سبز پوش بودند، این دو نماد نیز حوالی صفر منفی نوسان کردند و شاخص رشد 149 واحدی ثبت کرد که سبزترین روز هفته شد.

    روز چهارم دوباره گروه خودرو درجا زد و شاخص با افت 74 واحدی مواجه شد، آخرین روز هفته، گروه در غیاب طولانی مدت سایپا، همچنان کم رمق و بی جان بودند ولی رشد برخی نمادهای قطعه سازی مانع افت شاخص شد و شاخص رشد جزئی 4 واحدی را ثبت کرد، این روز خموتور پس از رشد روزهای اخیر صف فروش سبکی داشت، نماد خودرو نیز در کل هفته بر مدار صفر و قیمت 242 تومان باقی ماند

    همچنین در این هفته شاهد گزارشات تولید و فروش 5 ماهه گروه سایپا و ایران خودرو بودیم، جمع کل فروش گروه سایپا در دوره یک ماهه منتهی به مرداد 1396، مبلغ 1,791 میلیارد تومان و فروش تجمعی 5 ماهه این گروه از ابتدای سال تا پایان مرداد سال جاری، مبلغ 6,277 میلیارد تومان اعلام شد.

    شرکت ایران خودرو  نیز در پنج ماه نخست امسال 272هزار و  594 دستگاه انواع خودروی سواری تولید کرد که 264 هزار و 69 دستگاه از آن روانه بازار شد، تولید پنج ماهه این خودروساز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 12 درصدی را نشان می‌دهد، فروش ایران خودرو نیز در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 11 درصدی را نشان می‌داد.

    برچسب ها