عصر خودرو

ژاپن و آمریکا به دنبال تحریم صادرات نفت به کره شمالی هستند

عصر بازار- مقامات ژاپنی و آمریکایی عنوان کردند، باید تحریم جدید دیگری علیه کره شمالی در قالب ممنوعیت صادرات نفت به این کشور اتخاذ شود.

ژاپن و آمریکا به دنبال تحریم صادرات نفت به کره شمالی هستند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، به دنبال آزمایش اخیر موشک بالاستیک کره شمالی و عبور آن از فراز آسمان ژاپن، مقامات ژاپنی و آمریکایی به دنبال اعمال بیشتر تحریم های بین المللی علیه «پیونگ یانگ» هستند و این بار قصد دارند، تحریم صادرات نفت به کره شمالی را در دستور کار خود قرار دهند. 

    بر همین اساس علاوه بر مسئولین ژاپن و آمریکا، مقامات کره جنوبی هم توافق کردند که اکنون زمان وارد کردن فشار بیشتر به کره شمالی است و چند روز پیش هم سفیر ژاپن در سازمان ملل خواستار وضع تحریم های بیشتر علیه کره شمالی شده بود و تحریم نفتی را بعنوان یکی از گزینه ها به میان آورد. 

    البته چین با اعمال تحریم های جدید مخالفت کرده است و اعلام کرد که این مسئله زندگی را برای شهروندان عادی کره شمالی وخیم تر می کند. 

    این در حالی است که عمده نفت خام مورد نیاز کره شمالی توسط چین تامین می شود؛ اگرچه مقامات چینی دیگر گزارشی را مبنی بر صادرات نفت به کره شمالی نداشته اند. 

    بر اساس، آمارهای منتشر شده از سوی دستگاه های نظارتی در کره جنوبی، چین سالیانه در حدود 500 هزار تن نفت خام به کره شمالی صادر می کند و طبق آمار سازمان ملل، میزان فراوردهای صادراتی چین به کره شمالی در سال بیش از 200 هزار تن است. 

    بر پایه گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف روزانه نفت کره شمالی از 76 هزار بشکه در روز که در سال 1991 میلادی ثبت شده به روزانه 15 هزار بشکه در سال 2016 میلادی کاهش یافته است. 

    البته پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفته بود که تجارت میان چین و کره شمالی در نیمه نخست سال جاری میلادی با 10 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 2 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است که مقامات چینی در پاسخ عنوان کرده بودند این افزایش حجم تجارت عمدتا به دلیل صادرات نساجی بر می گردد و تحریم های بین المللی را نقض نمی کند.

    برچسب ها