عصر خودرو

شورای تجاری ویتنام ـ ایران تشکیل شد

عصر بازار- شورای تجاری ویتنام ـ ایران برای نخستین بار در طول ۴۴ سال مناسبات سیاسی دو کشور تشکیل شد تا مسیر افزایش ارزش مناسبات دو کشور به ۲ میلیارد دلار در آینده نزدیک فراهم شود.

شورای تجاری ویتنام ـ ایران تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شورای تجاری ویتنام – ایران از روز دوشنبه پس از دیدار و مذاکره چندساعته فعالان بخش های خصوص و دولتی این کشور جنوب شرق آسیا با 'نوئن سوآن کونگ'، وزیر کشاورزی و رئیس کمیسیون مشترک ویتنام و ایران که با حضور و سخنرانی 'صالح ادیبی' سفیر کشورمان در هانوی همراه بود، فعالیت خود را آغاز کرد.
    در آیین آغاز فعالیت این شورا که حدود 60 تن از تجّار و فعّالان اقتصادی و بازرگانی مطرح ویتنام حضور داشتند، حکم آغاز فعالیت و تشکیل شورای تجاری ویتنام و ایران به « چن ون چی» ابلاغ شد.
    تشکیل این شورا در حقیقت به مفهوم آغاز «تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ویتنام و ایران» از سوی طرف ویتنامی است.
    پیشتر در فروردین 1396 تاسیس و راه‌اندازی اتاق مشترک بازرگانی میان ایران و ویتنام در دیدار «غلامحسین شافعی»، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با «وو تین لاک»، رئیس اتاق بازرگانی ویتنام در هانوی مطرح و مورد توافق گرفت.
    همچنین در این مراسم قرارداد اعطای امتیاز بازاریابی و نمایندگی فروش محصولات کشاورزی میان دو شرکت بزرگ ویتنامی (مرتبط با تبادلات تجاری با ایران) امضاء شد.
    سران ایران و ویتنام در دیدار سال 2016 در تهران و هانوی، برای تقویت مناسبات اقتصادی میان دو کشور و تحقق حجم تجارت دوجانبه تا 2 میلیارد در سال 2020 به توافق رسیدند.

    برچسب ها