عصر خودرو

سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندی‌ها در بندر چابهار

عصر بازار: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از نیاز به سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری در بندر امام خمینی (ره) سخن گفت و اعلام کرد: دولت هند سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری در بندر چابهار را تصویب کرده است.

سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیون دلاری هندی‌ها در بندر چابهار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد سعید‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف مانند کشتیرانی‌های بزرگ و پورت اپراتور و یا بهره‌برداران از بنادر به صورت زنجیره‌ای در همه دنیا وجود دارد، گفت: امسال به دنبال این هستیم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر معرفی شود.

    وی افزود: این موضوع بیشتر درباره بخش‌های اصلی بنادر است، زیرا بخش‌های پشتیبانی در گذشته توسط شرکت‌های عمدتاً ایرانی سرمایه‌گذاری شده است، اما اسکله‌ها و تجهیزات روی اسکله مورد تاکید ما برای جذب سرمایه‌گذار است.

    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در این خصوص می‌توان به ترمینال دو و سه بندر شهید رجایی اشاره کرد، گفت: ترمینال بندر چابهار، بندر امام و بندر امیرآباد از جمله بخش‌هایی است که برای ترانشیپ و ترانزیت بیشتر مورد توجه قرار دارد.

    سعید‌نژاد در خصوص حضور سرمایه‌گذاران هندی در بندر چابهار، گفت: هندی‌ها از ابتدا عنوان کردند که تجهیزات بندر چابهار را وارد می‌کنند اما بندر توسط ما ساخته شد و در سال جاری میلادی کشور هند مصوبه‌ای داشت تا 85 میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کند.

    وی افزود: در حال حاضر مقامات هندی این موضوع را پیگیری می‌کنند و مسائل بازرگانی، مالی، حقوقی و فنی بین دو طرف در حال بررسی است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هیات‌های ایرانی و هندی در حال مذاکره هستند تا به چارچوب مشخصی برسند، افزود: 8 جرثقیل بندری از طریق مناقصه عمومی بین‌المللی در حال تهیه است که در این خصوص شرکت‌های داخلی و خارجی به صورت مشترک قیمت‌های خود را ارائه می‌کنند.

    سعید‌نژاد با اشاره به ترمینال غلات بندر امام خمینی(ره)، افزود: این ترمینال در دولت قبل سرمایه‌گذار داشت که به دلیل فسخ قرارداد، در حال تهیه اسناد و مدارک برای فراخوان عمومی جذب سرمایه‌گذار هستیم.

    وی با بیان اینکه در بندر امام خمینی(ره) حدود 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مورد نیاز است، گفت: شرکت‌های بزرگ کشتیرانی که درخواست ورود به بنادر جنوبی به خصوص بندر شهید رجایی را دارند، باید به جز بارهای ایران، بار کشورهای دیگر را هم حمل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها